Foto: Prima

Kampaně na HbbTV Primy meziročně vzrostly o 47 %

14. 12. 2020 12:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Skupině Prima v roce 2020 vzrostl zájem inzerentů o hybridní vysílání (HbbTV). Meziroční nárůst v počtu kampaní činí 47 %, vyplývá z tiskové zprávy společnosti. V souvislosti s větším počtem odbavených kampaní se také zvýšilo využívání HbbTV Creatoru, který skupina Prima ve spolupráci s firmou Kinet poskytuje inzerentům zdarma. Počet zde vyrobených HbbTV aplikací meziročně vzrostl o 76 %. V listopadu uvedla Prima nový reklamní formát Splash screen – jedná se o plochu při spuštění aplikace.

„Červené tlačítko na kanálech Prima vidí více než 2 miliony diváků. HbbTV aplikaci iPrima navštěvuje přes 550 000 diváků měsíčně. Mezi nejsledovanější patří podobně jako ve videoarchivu iPrima.cz seriály Slunečná, Polda, Sestřičky, dokumenty a filmové premiéry,“ říká Josef Stránský, ředitel technologií skupiny Prima.

„Na podzim letošního roku jsme uvedli nový reklamní formát Splash Screen, který má 100% vizibilitu. Jedná se o reklamní formát na úvodní obrazovce aplikace iPrima. Nejprodávanějším formátem v HbbTV nadále zůstává Switch-In. Tento formát v roce 2020 dosahuje průměrného CTR 2,3 %. Je možné jím zasáhnout až 300 000 unikátních diváků v jednu chvíli. Frekvence týdenní kampaně se obvykle pohybuje do tří zobrazení na unikátní přístroj,“ říká Petr Hatlapatka, vedoucí online prodeje společnosti Media Club, která obchodně zastupuje skupinu Prima, a dodává: „Letošním rekordním měsícem pro komerční kampaně bylo září, kdy kumulativní zásah přesáhl 36 milionů diváků.“

PSALI JSME
TV Nova zdraží v roce 2021 reklamu o pět procent. „Očekáváme růst poptávky“

Dalším trendem v HbbTV je nárůst regionálně cílené inzerce. Stále častěji zde prole Primy inzerují klienti, kteří cílí například pouze na Prahu, střední Čechy, Brno, nebo na užší a bonitnější příjmové skupiny. „Až polovina našich klientů, kteří cílí regionálně, pochopili, že televize je celostátní médium, ale díky využití HbbTV mohou komunikovat i lokálně s nižší rozpočtem, a přitom jsou vizibilní na televizních obrazovkách,“ dodává Hatlapatka.

Na jaře, v době pandemie covid-19, využila Prima geo cílení kampaní v HbbTV na podporu krajů a obcí. Nabídku na bezplatnou, regionálně cílenou informační kampaň zdarma využilo více než dvacet měst a obcí. Tyto kampaně zasáhly podle statistik přes 3 000 000 diváků.

„Červené tlačítko je také oblíbené u klientů z automotive segmentu, především pro posílení Brand Awarness. Letos jsme spolupracovali na kampani k oslavě významného výročí značky Volkswagen nebo na launchi nového modelu Enayq od Škoda Auto. Diváci tak například mohli prozkoumat exteriér i interiér auta, seznámit se s bezpečností, pohonnými jednotkami a dobíjením. A to vše z pohodlí obýváku,“ popisuje Petr Hatlapatka a prozrazuje další letošní novinku: „Na začátku podzimní sezóny jsme poprvé pilotně zpracovali post buy kampaně společně pro HbbTV a TV kampaně. V případě zájmu ze strany klientů budeme tento projekt nadále rozvíjet.“

Foto: Prima

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.