Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Hledání správného mediamixu. Jaké budou útraty v roce 2021?

Irena Buřívalová12. 12. 202013. 12. 2020

Odborníci odhadují, že mediální útraty v roce 2021 v Česku porostou nejvýše o devět procent. Potáhne je digitál, o pokračování úspěchu televize rozhodne vývoj pandemie.

Experti z marketingových oddělení uvnitř firem, profesionálové z komunikačních a mediálních agentur, obchodníci z mediálních domů, ti všichni byli letos pandemií přinuceni přehodnotit své stávající strategie a přizpůsobit se novému normálu, který přinesla. Jedná se především o tlak na reklamní rozpočty, a zároveň na co nejvyšší efektivitu plánovaných kampaní. Do hry vstoupila rovněž touha, aby značky, které reprezentují, zůstaly i v krizi relevantní a u zákazníků se zapsaly jako „ty, co obstály“, případně „ty, na které se spotřebitelé mohli spolehnout“.

PSALI JSME
Společný hon na hosty. Výrobci nápojů pomáhají restauracím

Nelze se tedy divit, že reklamní útraty se ve velkém přesunuly do mediatypů, které v důsledku koronakrize posilovaly a jež lze co nejlépe doměřit, tedy do televize a digitálu. I s ohledem na tento trend odborníci nepředpokládají tak dramatický propad v reklamních investicích, jaký se mohl rýsovat zpočátku roku a při první vlně.

Mohlo být hůře

Například nejnovější prognóza Advertising Expenditure Forecasts mediální agentury Zenith očekává v roce 2020 meziroční pokles reklamních investic o 7,5 procenta na celkových 587 miliard dolarů. Ještě v červenci se přitom předpokládalo, že to bude o 9,1 procenta. Globální trh se zotavuje z hlubokého propadu rychleji, než se původně zdálo. Zároveň Zenith odhaduje, že v roce 2021 vzrostou celosvětové reklamní investice o 5,6 procenta na 620 miliard dolarů v důsledku přeložení Letních olympijských her a fotbalového mistrovství Evropy.

Zde ale výčet pozitivních zpráv končí. I přes tento předpovídaný nárůst budou reklamní investice nižší, než v roce 2019, kdy se jednalo o 634 miliard dolarů. V roce 2022 pak podle odhadu reklamní investice vzrostou o 5,2 procenta a dosáhnou 652 miliard dolarů, což bude o 18 miliard dolarů více, než v roce 2019. I tak se nejspíše jedná o 70 miliard dolarů nižší výdaje, než kdyby reklamní trh nebyl narušen pandemií.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 14. prosince 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Písařovicová končí v ČT. V televizi pracovala 16 let

Starší článek

Pandemický rok 2020: nevídaná reklamní improvizace

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Počátkem dubna 2021 nastoupila na pozici manažerky externí komunikace Zuzana Svobodová, která bude zároveň zastávat funkci tiskové mluvčí. Ve své roli bude…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více