Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Twitter.com
Marketing

Když celebrity zdarma prodávají vaše produkty

Redakce MAM24. 11. 202025. 11. 2020

Jak využít celebrity k tomu, aby dělaly reklamu vašim produktům z druhé ruky, aniž by to samy věděly?

Společnost Back Market, která se zaměřuje na renovování a následný prodej elektronických zařízení včetně telefonů, založili v roce 2014 ve Francii Thibaud Hug de Larauze, Quentin Le Brouster a Vianney Vaute. Jako hlavní motivy pro své podnikání uvádějí zakladatelé (původně startupu) boj proti elektronickému odpadu, boj proti plánovanému zastarávání přístrojů a snahu aktivně se zapojit do cirkulární ekonomiky. Už od svého vzniku měla firma, která nyní působí na osmi trzích, vysoké ambice a v roce 2018 se rozhodla vstoupit na trh USA.

Jak získat celebrity zadarmo

Právě americký spotřebitel je silně orientován na elektronické novinky, obzvláště pokud jde o chytré telefony. Vlastnit nejnovější model telefonu privilegované značky je společenským statusem, kulturní nutností. Back Market a agentura BETC Paris stály tak před nelehkým úkolem: vytvořit kampaň, která Američanům nabídne alternativní možnost nákupu mobilních telefonů a přesvědčit je, že stojí za to netrvat na zbrusu novém modelu.

Na jednu stranu měla malá firma výhodu: jako startup a vyzyvatel si mohla dovolit kulturní provokaci a kontroverzní kreativu. Na druhou stranu to sebou však neslo i podstatný hendikep v podobě nízkého, téměř nulového rozpočtu na nákup mediálního prostoru. Východisko se nabízelo tedy jen jedno: přijít s kampaní, která zajistí povědomí o tom, co je a co prodává Back Market, a to prostřednictvím šeptandy a „získaných“ médií, tedy využít pouze word­‑of­‑mouth, což znamená zapojit influencery.

Tento nápad se jevil jako vynikající, měl ale bohužel trhliny. Na finanční částky, které by byly potřeba k tomu, aby americké celebrity zveřejnily na svém Twit­teru či Instagramu pouhý jeden post týkající se značky, firma rovněž nedosáhla. Otázka tedy zněla jasně: Jak využít celebrity, nechat je rozšířit značku a nic jim nemuset platit?

Technologický průmysl, zvláště ten s chytrými telefony, vždy velice tlačí novinky jako něco dokonalého a pro spotřebitele ideálního. Produkty, které se prodávaly před třemi lety, by sice fungovaly bez problémů, ale spotřebitelé raději sáhnou po novince. Tohle byl první úkol: vysvětlit spotřebitelům, že starší produkty jsou dobré a navíc levnější. Jinými slovy — Back Market dnes prodává to, co lidé velice toužili mít před několika lety.

A pak přišel druhý úkol — propojení zmíněné myšlenky s influencery a jejich účty na sociálních sítích, zejména na Twiteru. Oni si přeci také někdy přáli mít nový telefon. A to znamená, že vlastně toužili po něčem, čím firma Back Market nyní disponuje. A že to bylo už před několika lety? To byl ten nejmenší problém.

Splněná přání, po letech

Agentura prohledala posty a komentáře známých osobností — od Vanilla Ice a Kylie Jenner po Baracka Obamu či Donalda Trumpa — a vybrala 311 starých tweetů, které „renovovala“ stejně jako Back Market své telefony. Zmíněné tweety tvůrci přepsali a znovu zveřejnili (retweetli), jako by to bylo „teprve včera“, společně s odpovědí, že toužebné přání trvající několik let nyní vyplní a posílají konkrétní celebritě její tehdy vysněný telefon. Samozřejmě to agentura patřičně rozšířila i na svých kanálech, aby si všichni, co zmíněné slavné osobnosti sledují, uvědomili, že lze pořídit dobrý přístroj bez utrácení peněz, a současně dala vědět, že existuje firma Back Market. A osobnosti nezůstaly potichu. Tři z nich dokonce referovaly o tom, že dostaly konečně vytoužený telefon. Instagram i Twitter se začal plnit obrázky starých nových telefonů a @backmarket byl skutečně vidět, a to vše bez peněz na nákup mediálního prostoru.

Na Cannes Lions kampaň získala stříbrného lva v kategorii „Breakthrough on a Budget“ a bronzového lva v kategorii „Use of Celebrity, Influencers & Key Opinion Leaders“. 

  • Všechny výrobky z druhé ruky, které prodává Back Market, celebrity v minulosti na sociálních sítích propagovaly, a to těsně před nebo ve chvíli jejich uvedení na trh.





  • Back Market na tweety celebrit a známých osobností reagoval, a tak se znovu zveřejnily, jako by to byla současná konverzace.
  • Následně Back Market rozeslal repasované přístroje těm, kteří po nich v minulosti toužili (187 osobností). Některé celebrity se o příběh i dárek podělily na síti.

×

Startupy i přes krizi stále shánějí nové lidi, vyplývá z dat StartupJobs

Starší článek

Český seriál dobývá svět. #Martyisdead získal mezinárodní cenu Emmy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více