Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Twitter.com
Marketing

Když celebrity zdarma prodávají vaše produkty

Redakce MAM24. 11. 202025. 11. 2020

Jak využít celebrity k tomu, aby dělaly reklamu vašim produktům z druhé ruky, aniž by to samy věděly?

Společnost Back Market, která se zaměřuje na renovování a následný prodej elektronických zařízení včetně telefonů, založili v roce 2014 ve Francii Thibaud Hug de Larauze, Quentin Le Brouster a Vianney Vaute. Jako hlavní motivy pro své podnikání uvádějí zakladatelé (původně startupu) boj proti elektronickému odpadu, boj proti plánovanému zastarávání přístrojů a snahu aktivně se zapojit do cirkulární ekonomiky. Už od svého vzniku měla firma, která nyní působí na osmi trzích, vysoké ambice a v roce 2018 se rozhodla vstoupit na trh USA.

Jak získat celebrity zadarmo

Právě americký spotřebitel je silně orientován na elektronické novinky, obzvláště pokud jde o chytré telefony. Vlastnit nejnovější model telefonu privilegované značky je společenským statusem, kulturní nutností. Back Market a agentura BETC Paris stály tak před nelehkým úkolem: vytvořit kampaň, která Američanům nabídne alternativní možnost nákupu mobilních telefonů a přesvědčit je, že stojí za to netrvat na zbrusu novém modelu.

Na jednu stranu měla malá firma výhodu: jako startup a vyzyvatel si mohla dovolit kulturní provokaci a kontroverzní kreativu. Na druhou stranu to sebou však neslo i podstatný hendikep v podobě nízkého, téměř nulového rozpočtu na nákup mediálního prostoru. Východisko se nabízelo tedy jen jedno: přijít s kampaní, která zajistí povědomí o tom, co je a co prodává Back Market, a to prostřednictvím šeptandy a „získaných“ médií, tedy využít pouze word­‑of­‑mouth, což znamená zapojit influencery.

Tento nápad se jevil jako vynikající, měl ale bohužel trhliny. Na finanční částky, které by byly potřeba k tomu, aby americké celebrity zveřejnily na svém Twit­teru či Instagramu pouhý jeden post týkající se značky, firma rovněž nedosáhla. Otázka tedy zněla jasně: Jak využít celebrity, nechat je rozšířit značku a nic jim nemuset platit?

Technologický průmysl, zvláště ten s chytrými telefony, vždy velice tlačí novinky jako něco dokonalého a pro spotřebitele ideálního. Produkty, které se prodávaly před třemi lety, by sice fungovaly bez problémů, ale spotřebitelé raději sáhnou po novince. Tohle byl první úkol: vysvětlit spotřebitelům, že starší produkty jsou dobré a navíc levnější. Jinými slovy — Back Market dnes prodává to, co lidé velice toužili mít před několika lety.

A pak přišel druhý úkol — propojení zmíněné myšlenky s influencery a jejich účty na sociálních sítích, zejména na Twiteru. Oni si přeci také někdy přáli mít nový telefon. A to znamená, že vlastně toužili po něčem, čím firma Back Market nyní disponuje. A že to bylo už před několika lety? To byl ten nejmenší problém.

Splněná přání, po letech

Agentura prohledala posty a komentáře známých osobností — od Vanilla Ice a Kylie Jenner po Baracka Obamu či Donalda Trumpa — a vybrala 311 starých tweetů, které „renovovala“ stejně jako Back Market své telefony. Zmíněné tweety tvůrci přepsali a znovu zveřejnili (retweetli), jako by to bylo „teprve včera“, společně s odpovědí, že toužebné přání trvající několik let nyní vyplní a posílají konkrétní celebritě její tehdy vysněný telefon. Samozřejmě to agentura patřičně rozšířila i na svých kanálech, aby si všichni, co zmíněné slavné osobnosti sledují, uvědomili, že lze pořídit dobrý přístroj bez utrácení peněz, a současně dala vědět, že existuje firma Back Market. A osobnosti nezůstaly potichu. Tři z nich dokonce referovaly o tom, že dostaly konečně vytoužený telefon. Instagram i Twitter se začal plnit obrázky starých nových telefonů a @backmarket byl skutečně vidět, a to vše bez peněz na nákup mediálního prostoru.

Na Cannes Lions kampaň získala stříbrného lva v kategorii „Breakthrough on a Budget“ a bronzového lva v kategorii „Use of Celebrity, Influencers & Key Opinion Leaders“. 

  • Všechny výrobky z druhé ruky, které prodává Back Market, celebrity v minulosti na sociálních sítích propagovaly, a to těsně před nebo ve chvíli jejich uvedení na trh.





  • Back Market na tweety celebrit a známých osobností reagoval, a tak se znovu zveřejnily, jako by to byla současná konverzace.
  • Následně Back Market rozeslal repasované přístroje těm, kteří po nich v minulosti toužili (187 osobností). Některé celebrity se o příběh i dárek podělily na síti.

×

Startupy i přes krizi stále shánějí nové lidi, vyplývá z dat StartupJobs

Starší článek

Český seriál dobývá svět. #Martyisdead získal mezinárodní cenu Emmy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Interní marketingový tým nám umožňuje flexibilitu, říká šéf Clever Minds

Výrobce diářů Clever Minds má za sebou nejlepší prosincové výsledky v historii. Firma loni místo spolupráce s agenturami postavila marketingový tým.
22. 1. 202122. 1. 2021
Média

Ze značky O 18+ stanice TV Óčko může být samostatný kanál

Videoklipy a hudební pořady v budoucnu nebudou stačit na to, aby si hudební televizní stanice udržely mladé diváky. O tom je přesvědčen…
22. 1. 202122. 1. 2021
Akce

Nepropásněte uzávěrku do Sabre Awards! Soutěž ocení nejlepší …

Uzávěrka přihlášek do regionální (EMEA) části Sabre Awards je už za 3 dny. Nejlepší PR projekty se mohou přihlašovat do 25. ledna.
22. 1. 202122. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle…
22. 1. 202122. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce
Rozšiřování HBO Max v regionu EMEA povede Christina Sulebakk

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více