Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: FlashNews
Média

Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) hrozí FlashNews „dalšími kroky“

Irena Buřívalová13. 11. 202013. 11. 2020

Personalizovaný agregátor zpravodajského obsahu FlashNews společnosti Livesport u vydavatelů tvrdě narazil. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) se proti platformě důrazně vymezilo v otevřeném stanovisku, jehož plné znění přinášíme:

„Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), jehož členy jsou i tyto vydavatelské domy a tvůrci obsahu: Czech News Center, ČTK, Economia, FTV Prima, MAFRA, Seznam.cz a VLTAVA LABE MEDIA a.s., se důrazně vymezuje proti chování provozovatele webů flashnews.com a flashsport.com (a také tomu odpovídajícím aplikacím), při kterém dochází k nedovolenému přebírání autorského obsahu, včetně neoprávněného vytěžování databáze, vytvořeného příslušnými mediálními domy.

Webové stránky https://flashnews.com/ a https://flashsport.cz (a tomu odpovídající aplikace) bez souhlasu vydavatelů přebírají jejich obsah v takové míře, která vydavatele zásadně poškozuje: přebírán je titulek, perex, fotografie i loga vydavatelů, což představuje protiprávní a neoprávněný zásah do práv duševního vlastnictví. Toto zcizování obsahu vydavatelů způsobuje, že na obsahu vydavatelů neoprávněně a bez jejich souhlasu profituje provozovatel webů flashnews.com a flashsport.com.

ČTĚTE TAKÉ
Neoprávněné přebírání obsahu? FlashNews hrozí vydavatelé soudy

Toto jednání může naplňovat znaky nekalé soutěže a parazitování na pověsti poškozovaných vydavatelů. Vydavatelé tak přicházejí o své čtenáře, o návštěvnost a tím i o příjmy ze zobrazené reklamy, která financuje tvorbu kvalitního obsahu. Nad to je v případě, že chce návštěvník webů personalizovaný obsah, vyzván k přihlášení, čímž provozovatel webů flashnews.com a flashsport.com na nedovoleně převzatému obsahu získává registrované uživatele.

Výše uvedení vydavatelé již s provozovatelem webových stránek flashnews.com a flashsport.com, společností Livesport News s.r.o., jednali a vyzvali ho k ukončení nedovoleného přebírání obsahu. SPIR prostřednictvím své komise samoregulace obsahu na internetu rovněž zaslal společnosti Livesport News s.r.o. výzvu, aby své jednání, které je mimo jiné i v rozporu s Etickým kodexem přebírání zpráv na internetu, ukončila a uvedla v soulad se zákonem.

Pokud nedojde k urychlené nápravě, SPIR zváží další právní kroky.“

FlashNews nabízí obsah z tisíců zdrojů – od zpravodajských tuzemských webů, až po sociální sítě nebo obecní vývěsky. „Myšlenka FlashNews je jednoduchá: díky jediné aplikaci máte ve svém telefonu nebo v prohlížeči počítače aktuální přehled o všem, co se kolem vás děje a je pro vás zajímavé. A samozřejmě zdarma,“ představoval minulý týden hlavní výhody platformy vedoucí vývoje v Livesport News a bývalý novinář Filip Horký.

Livesport je na poli agregace sportovních výsledků nepopiratelnou globální jedničkou, v Česku letos odstartovala se službou FlashSport nabízejí souhrnný přehled sportovních článků z českých webů.

×

VIDEO: Ze smrtonosné pasti s novou autobaterií i Brucem Willisem

Starší článek

Nejprodávanějším deníkem byl i v září Blesk. Meziročně noviny propadaly

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více