Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Archiv
Zprávy

Po letech růstů reklamních výdajů přichází dva roky stagnace

Jakub Křešnička20. 11. 202022. 11. 2020

Letošní rok zastavil navyšování výdajů do reklamy a komunikace, jež se v uplynulých třech letech pohybovalo v jednotkách procent. Stagnace bude pokračovat i příští rok.

Zadavatelé počítají, že v médiích (včetně internetu) utratí příští rok o 2,1 procenta více než letos, do nemediální reklamy půjde o 2,1 procenta méně. Ukazují to výsledky nového výzkumu výdajů do reklamy a komunikace, který pro Asociaci komunikačních agentur (AKA) každoročně realizuje Nielsen Admosphere.

ČTĚTE TAKÉ
AKA hlásí vzrůst reklamního trhu na 119 miliard korun

Výzkum také ukazuje, že více než polovina zadavatelů musela letos v reakci na pandemii marketingový rozpočet na letošní rok snížit, 14 procent dotázaných dokonce o více než polovinu. Třetina zadavatelů nechala rozpočet v původní výši a zbývající zadavatelé dokonce v reakci na změněné příležitosti rozpočet navyšovali. „Velmi záleží na službě nebo produktu. Některé obory neměly možnost je vůbec nabízet, a proto ani investice do reklamy nedávala smysl. Proměna distribučních modelů naopak vyvolala potřebu o ní informovat,“ uvedl David Čermák z vedení AKA. To vysvětluje lepší výsledky mediální reklamy, která zastihuje lidi doma oproti těm formám komunikace, které sázejí na přímé oslovení.

Pro příští rok třetina zadavatelů počítá se snížením výdajů proti původním představám, třetina své plány měnit nebude a zhruba čtvrtina hodlá rozpočet oproti původním představám navyšovat. Celá desetina zadavatelů ovšem ani v listopadu nemá o rozpočtu na příští rok jasno.

Nejpostiženějšími disciplínami příštího roku budou podle dotázaných telemarketing, direct marketing, shopper marketing a eventy. Naopak posílí budování věrnostních programů. Setrvale také roste nemediální online a mobilní reklama. Koronavirus zůstává hlavní výzvou pro marketéry pro příští rok. Současně se chtějí změřit na budování nových prodejních on-line kanálů, získávání dalších zákazníků, podporu značky a sebezdokonalování. Maximální efektivita a snaha dodržet ambiciózní prodejní plány nejsou pro marketéry žádnou převratnou novinkou.

×

Projekt Vize získal na Hithit přes milion korun. Dokončí investigativní reportáže

Starší článek

Česká televize získala za vzdělávací projekty ocenění TOP odpovědná firma

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více