Foto: Innesfree

MÍSTO PRODEJE: Eco poctivé i jen „na oko“

30. 11. 2020 04:11

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Udržitelné prodeny jsou plné rostlin a dřeva. Produkt někdy nelze rozeznat od dekorace.

Výběr „eco“ prodejen jde napříč formáty. Od firmy, která provozuje jedinou lokální prodejnu, po řetězec působící na celém světě. Všechny provozovny spojuje jak nabídka přírodních produktů, tak udržitelný design prodejen.

Biome

Austrálie

Malý australský řetězec Biome nabízí přírodní kosmetiku a drogerii, potřeby pro domácnost, dárky, knihy i slow fashion. Má velký výběr etických i „zero waste“ výrobků a tomu podřizuje i vybavení a služby v prodejnách. Například u „Naked Beauty Baru“ v provozovně v Indooroopilly u Brisbane si můžete namíchat vlastní kosmetické přípravky do znovupoužitelných nádob a dóz.

Linda Petrová

⭐⭐⭐⭐

Příjemný, teplý prostor. Zeleň je součástí prodeje, nejen dekorace. Bezobalové pojetí u kosmetiky je neokoukané, dřevo je opravdu dřevo a i použití jednoduchého kovu sem příjemně zapadá. Příběh zero waste značky je dotažen až do detailů košů na třídění. Značka oslovuje jasně a srozumitelně stejně naladěné zákazníky, kteří sdílejí její filozofii a životní styl.

Anna Brůžková

⭐⭐⭐⭐⭐

Tento malý australský řetězec se může pyšnit opravdu krásným konceptem prodejen. Vše jde ruku v ruce  — přírodní produkty, i použité materiály —, dřevěné obložení zdí, korkový prodejní pult, to se jen tak nevidí, či interiér doplněný květinami. Produkty, které jsou ve skleněných dózách, kde si k nim zákazník může nejen přivonět, ale i osahat si je a pak bezobalově nabrat, to jsou všechno trendy dnešní doby. Totéž platí u čepování různých olejů z píp.

Hold General Store

Kanada

Prodejna Hold nabízí řadu různých produktů, které více než jejich zaměření spojuje jednoduchý design, barevnost, praktičnost a hlavně to, že jsou ekologické a udržitelné. Najdete tady oblečení i textil pro domácnost, úklidové náčiní i nádobí, sušené bylinky i čerstvou sezónní zeleninu a sazenice. Vybavení je přísně jednoduché, stejně jako zvolené barvy, aby vynikly především prodávané výrobky.

Linda Petrová

⭐⭐⭐⭐⭐

Návrat ke kořenům, k čistým radostem života. Dýchá zde atmosféra srubů prvních osadníků. Místo konzumu a kvantity zboží dobře vybrané, jednoduše prezentované zboží. Světlo a čistota, prostor pro zboží a zákazníka. Důvěryhodné, inspirující. Zde nekupujete spotřební rychlobrátku, ale věci, které vám vydrží léta, přírodní materiály, poctivé řemeslo, slow fashion. Každý detail od nábytku po výlohu to zřetelně deklaruje.

Anna Brůžková

⭐⭐⭐⭐

Prodejna Hold je založena na minimalismu. Bílý větší prostor, ve kterém je na každé zdi a straně jen pár věcí, je typický pro novodobé bio až „boho“ prodejny. Člověk zde skoro neví, co jsou produkty a co dekorace a vybavení prodejny. Zvenčí kolemjdoucí zpravidla nepozná, zda se jedná o second hand, ateliér, studentský byt či prodejnu. Každopádně já osobně mám tento hipster styl ráda.

Innesfree

USA

Korejská značka kosmetiky Innisfree provozuje po celém světě více než sedmnáct set prodejen. Svou první v USA otevřela v roce 2017 přímo na Union Square na Manhatanu. Na sedmnácti stech metrech čtverečních nabízí přírodní kosmetiku z ostrova Jeju. V horní části prodejny, kterou zdobí téměř sedm metrů vysoká zelená stěna, je privátní mezanin, kde pracují make-up artistky a kde značka poskytuje pleťové poradenství.

Linda Petrová

⭐⭐⭐

Vizuálně poutavé a přehledné. Jen si říkám, kde už jsem to viděla — něco jako kombinace Anthropologie, LUSH a L’Occitane. Možnost vyzkoušet si a dost místa pro nákupní zážitek, customizace produktu — všechny moderní nástroje zde jsou. Jen tak nějak chybí na první pohled viditelný příběh nebo koncept, celek působí jako komerční obchod s pěknými dřevěnými regály a zelenou stěnou. Zajímalo by mě, jak ty rostliny za regály zalévají.

Anna Brůžková

⭐⭐⭐

U této prodejny je v každém případě nutno vypíchnout vysokou zelenou stěnu. Rozhodně ji nebylo jednoduché postavit a udržovat. Jinak obchod působí moc nahuštěně. Chápu, že prostory jsou omezené, ale ve chvíli, kdy se prodejna naplní, mohou se zákazníci cítit nekomfortně. Jinak vnitřek obchodu je zpracovaný hezky. Kombinace bílé a přírodního dřeva. Produkty jsou vystaveny dobře, dostupně pro zákazníky. Klasický koncept s luxusnější přírodní kosmetikou.

 

Foto: Innesfree

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.