Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Marketing

Ikea nestíhá nápor online objednávek. Slibuje masivní investice do digitálu

Redakce MAM25. 11. 202026. 11. 2020

Švédská firma Ikea, která je pověstná uměním přitáhnout zákazníky do svých obchodů a prodat jim spolu s nábytkem i spoustu různých doplňků, má problémy s vyřizováním online objednávek a jejich následným doručením. Stížnosti se vrší a vedení společnosti slibuje nápravu, i když spíše v dalších letech.

„Tak jsem měl možnost si vyzkoušet s mou dcerou při online objednávání naprostý zákaznický i komunikační fail Ikea. Ani půl roku po prvním uzavření obchodů kvůli covid-19 nejsou schopni řešit online objednávky a jejich e-shop naprosto kolabuje. Příklad toho, jak dnes neobsluhovat zákazníky. Jestli si vždy Ikea zakládala na prozákaznickém přístupu, tak ten je rozhodně pryč a asi ho zabil covid už v první vlně,“ stěžuje si na aktuální stav na síti LinkedIn Vít Šubert, spoluzakladatel společnosti Unicorn Attacks.

Pod příspěvkem Šuberta se na sociální síti vrší podobné zkušenosti. A samotná Ikea uznává, že nápor nezvládá. Podle Jana Váchala, finančního ředitele Ikea Česká republika, počet online objednávek na podzim narostl ve srovnání s jarní vlnou koronaviru o dvě třetiny a v porovnání se stejným obdobím v loňském roce dokonce dvanáctinásobně.

PSALI JSME
Ikea bude v Česku pronajímat nábytek. Zatím jen firmám

„Vyřizujeme okolo 30 000 objednávek týdně. Poptávka zákazníků v současnosti naše kapacity převyšuje a velmi nás mrzí, že i přes veškerou naši snahu nemůžeme obsloužit všechny. Abychom dokázali uspokojit současné potřeby našich zákazníků, procházíme největší transformací v historii Ikea. V příštích třech letech chceme jenom do rozšiřování kapacit a infrastruktury pro online prodeje investovat jednu miliardu korun s cílem být pro naše zákazníky dostupnější. Investovat chceme také do nových kanálů, inovativních formátů obchodních domů a dalších digitálních platforem, včetně aplikace,“ uvedl Váchal.

Trh však nespí a velkým obchodům s nábytkem typu Ikea či Kika přichází ostrá konkurence v online. V pandemii vyrostlo například Bonami. „U nás vše v online prostředí začíná. A v offline to potenciálně končí. Na výrazně menším prostoru můžeme vést hovor o všech produktech. Náš byznys je jiný a myslím, že pro dnešní dobu vhodnější,“ uvedl Pavel Vopařil CEO Bonami v nedávném rozhovoru pro MAM na adresu velkých obchodníků s nábytkem.

×

Externí komunikaci a marketing Letiště Praha povede Marcela Tučníková

Starší článek

KOMENTÁŘ: Neplýtvejte financemi, digitální transformace začíná a končí u lidí

Novější článek

Podobné zprávy

Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Lidé

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou

Od března se do Ranní show Evropy 2 vrací Lucie Černá (dříve Šilhánová). Ve čtvrtek bylo její jméno oficiálně oznámeno ve vysílání rádia.
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více