Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Týdny gastro lockdownu: s okénky alespoň něco, jinak brutální propad

Pavel Hejkrlík6. 11. 20207. 12. 2020

Segment gastra už dva týdny přežívá v „okénkovém“ režimu. Svůj provoz v něm ovšem zvládá udržet jen polovina gastropodniků, které měly otevřeno ještě začátkem října. Tržby gastro segmentu se meziměsíčně propadly o 70 procent, otevřené podniky jsou na tom ale výrazně líp. 

Z dat společnosti Dotykačka, jejíž pokladní systém využívá čtvrtina tuzemského gastro trhu, vyplývá, že podnikům, které realizují prodej alespoň formou „okénka“, poklesly tržby protii normálu jen o 20 až 25 procent. Týká se to především restaurací, kaváren a bister.

„Tržby těchto podniků skutečně nejsou o tolik nižší než v běžném režimu. Proměnila se ale skladba toho, co lidé nakupují. Zatímco za normálních okolností tvoří kolem 60 procent obratu jídlo a 25-30 procent alko i nealko pití, teď tvoří jídlo 75 procent tržeb a na nápoje připadá pouhých deset procent. To se logicky odráží v zisku. Na nápojích totiž prodejci mají podstatně vyšší marže,“ vysvětluje Pter Menclík, ředitel Dotykačky.

Situaci logicky nejlépe zvládají podniky provozující kuchyň, naopak nejvíc postižené jsou bary, čistě pivní koncepty a kluby. V posledně jmenované kategorii aktuálně nějakým způsobem funguje jen pět procent podniků.

ČTĚTE TAKÉ
Devět videí, desítky vizuálů. Škoda slaví výročí největší kampaní v dějinách

Dotykačka gastropodnikům i maloobchodu nabízí pomoc formou bezplatného objednávkového portálu Vyzvednisi.cz. Za uplynulý týden jím prodejci realizovali přes dva tisíce objednávek. Celkem za dobu svého fungování portál Vyzvednisi.cz uskutečnil přes 20 tisíc prodejů. „Jen na provizích jsme tím obchodníkům ušetřili zhruba 1,65 milionu korun. Na rozdíl od jiných objednávkových služeb, které si účtují i 30procentní provizi, Vyzvednisi.cz je zcela zdarma,“ říká Menclík.

Ve Vyzvednisi.cz je aktuálně registrovaných asi 1500 gastropodniků z celé republiky a číslo rychle roste. „Jen za posledních sedm dní se přihlásilo 200 nových zákazníků a okamžitě jsme u nich viděli desítky objednávek. Uživatelé registrovaní za uplynulé dva týdny vytvářejí celou třetinu objednávek,“ uzavírá Menclík.

×

Seznam Zprávy posilují tým. Přišli Dobiášová, Šídlová a Štěpán

Starší článek

Gemius v Polsku rozjíždí crossmediální měření. „Studie je v zemi milníkem“

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více