Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Marketing

Air Bank, Fio banka a Moneta zakládají alianci pro bankovní identitu

Pavel Hejkrlík6. 11. 202025. 11. 2020

Od ledna příštího orku bude možno v Česku využívat takzvanou bankovní identitu. Jejím prostřednictvím získají klienti bank univerzální digitální klíč pro získání přístupu k širokému spektru služeb a účtů jak ve veřejné, tak i soukromé sféře.

Bankovní identita umožní více než 5,5 milionu Čechů proměnit jejich přístupové údaje do elektronického bankovnictví v důvěryhodný prostředek pro elektronickou identifikaci. „Málokterá služba bank není klientům dostupná přes digitální rozhraní. Základním předpokladem k tomu však je, že bezpečně spravujete digitální identitu klienta. Zjednodušeně řečeno že v každý okamžik víte, s kým hovoříte a že pouze správnému člověku umožníte její použití. Toto mají banky zvládnuté velice dobře a systém jejich zabezpečení identit je robustní. Nyní mohou banky hrát obrovskou roli v pomoci s digitalizací v jiných odvětvích včetně přístupu k různým agendám státní správy,„ popisuje Michal Strcula, generální ředitel Air Bank. Kromě ní se zapojila i Moneta a Fio banka a rozhodly se společně postupovat při jednáních se státní správou, operátory nebo e-shopy společně v rámci nově založené Asociace k poskytování bankovní identity v České republice. 

ČTĚTE TAKÉ
Kampaň na podporu Běloruska poběží, dokud to bude třeba

„Na statní správu, respektive napojení prostřednictvím NIA (Portál národního bodu pro identifikaci a autentizaci), si musí každá banka zajistit samostatně. Aliance bude zapojené banky zastupovat směrem do soukromého sektoru, tedy ve vztahu k operátorům, e-commerce a podobně,“ uvádí šéfka komunikace Moneta Money Bank Zuzana Filipová.  Klient se bude moci přihlásit stejně, jako se hlásí nyní do svého internetového bankovnictví, tedy na základě nařízení evropské směrnice o silném ověření, dvoufaktorově. Zakládající členové, že se brzy přidají i další banky z tuzemského trhu. 

„Každá banka je ale u bankovní identity v různě pokročilé fázi příprav, proto třeba ještě tuto otázku neřeší, a navíc je zcela legitimní, pokud se daná banka rozhodne, že bude s komerčními subjekty jednat napřímo, a ne přes některou z aliancí. My jsme se rozhodli vydat cestou společného postupu, protože nám to přijde výhodné a efektivní,“ řekla tisková mluvčí Air bank Jana Pokorná. Zakládající společnosti aliance jsou přesvědčeny, že princip otevřeného a rovného vlastnictví platformy umožní v oblasti digitální identity poskytovat ty nejlepší služby.

V nově ustanovené alianci se budou moct všechny zapojené banky podílet na dalším rozvoji bankovní identity v České republice rovným dílem. Navíc nepochybně přispěje k dalšímu urychlení digitalizace. Dá se očekávat, že lidí zvyklí na používání identity z bank a komerčních společností budou očekávat stejnou paletu služeb k vyřízení úředních záležitostí. Bankovní identita tlak na státní správu ještě zesílí a snad se jednou ve vzdálené budoucnosti dočkáme i efektivního e-govermentu.

×

Bezpečné a spolehlivé firemní IT? Outsourcing funguje rychle a kvalitně

Starší článek

Nova reportážemi podpoří ekologické projekty. Přichází s iniciativou Moje země

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více