Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Marketing

Známkování vlády: třetina podnikatelů udělila Babišovi a spol. nedostatečnou

Redakce MAM12. 10. 202025. 11. 2020

Třetina oslovených živnostníků oznámkovala českou vládu za práci během koronavirové krize nedostatečně, v průměru by politici ve škole dostali jen o stupeň lepší známku. Výplývá to z říjnového průzkumu rezervačního portálu Reservio.

„Jaro bylo pro podnikatele ve službách špatné, ale to, co je čeká v následujících týdnech, je daleko horší. Většina z nich v březnu měla finanční rezervu, ze které zvládla lockdown přečkat,“ konstatuje zakladatel a CEO Reservio Boris Bošiak. „Nyní jsou ale ve stavu, kdy téměř polovina z nich je stále ve ztrátě a děsí se dalších vládních nařízení,“ dodává Bošiak. Dotazník zjistil, že obavy z budoucnosti vlastního podnikání má 63 % respondentů, nejvíce se obávají již zmiňovaných státních nařízení (48 %) a také poklesu zakázek (41 %).

  • 46 % podnikatelů se od jarních omezení ještě nevrátilo do původního režimu
  • 43 % jich vykazuje stále ztrátu
  • 40 % dotazovaným nepomohla žádná státní výpomoc
  • 63 % respondentů má obavy z budoucnosti vlastního podnikání
  • 33 % podnikatelů udělilo vládě nedostatečnou, v průměru je to pouze o stupeň lepší

Nespokojenost podnikatel s vládou vedenou Andrejem Babišem značí také fakt, že 40 % dotazovaných nepomohla žádná státní výpomoc. Téměř polovina respondentů poté označila jako své největší obavy právě vládní nařízení, která se mění tak často, že na ně nejsou schopni se připravit, natož na ně adekvátně reagovat. 46 % podnikatelů se od jarních omezení ještě nevrátilo do původního režimu, 43 % jich vykazuje stále ztrátu. Průzkumu se zúčastnilo 630 českých podnikatelů ve službách.

Ukončit svoji činnost muselo pouhých 8 % dotazovaných. Protože byl dotazník distribuován jak na malé podniky, tak i na osoby samostatně výdělečné činné, otázka týkající se propouštění pracovníků nebo omezování spolupráce se týkala jen části z nich. Více než třetina podnikatelů, kteří před tímto nesnadným rozhodnutím stáli, ale přiznala, že k podobným krokům museli přistoupit. Konkrétně se jednalo o 34 %.

Pochopení se mění v bezmoc

„Bylo zajímavé pozorovat, jak pochopení, které většina z podnikatelů na jaře měla, postupně mizelo a nyní vidíme především bezmoc a naštvání,“ říká zakladatel rezervační platformy. „Není se ale čemu divit, od jara mají podniky stále omezené provozy, přidané vysoké náklady na ochranné pomůcky a děsí se všech nových nařízení, která vyplouvají na povrch zcela nesystematicky,“ říká Bošiak.

Třem čtvrtinám živnostníků trvalo déle než 3 měsíce, než se jejich provoz mohl vrátit do normálu, 46 % jich stále provozuje svoji činnost v omezeném režimu. Růžově to s nimi nevypadá ani po finanční stránce – 43 % jich je stále v mínusu, dalších 25 % respondentů uvedlo, že je nyní na nule.

Celých 40 % respondentů nyní uvedlo, že jim nepomohlo žádné vládní řešení. V tomto případě se jedná především o malé firmy, pro které byly připraveny programy jako byl Antivirus nebo Covid I., II. a III.

„Pokud se pro české podnikatele nevytvoří jasný plán a strategie, je téměř jisté, že jich bude muset své živnosti uzavřít násobně větší počet, než jak tomu bylo na jaře,“ míní Bošiak. „Tyto skutečnosti ale uvidíme nejdříve na přelomu roku, kdy už pro nápravu bude pozdě,“ dodává CEO brněnského startupu.

Zavřít reklamu

„Nejvyšší kvalita od českých dodavatelů.“ Lidl představí spolupracující firmy

Starší článek

Klikni na mapu a vyber si reklamní plochu kdekoliv

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB

Tým bude vytvářet brandovou strategii i ATL kampaně. Christopha Wechslera doplňují Jiří Kirchner z DDB, Lucie Vestfálová z Made by Vaculik a Martin Gluvňa.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

PR klub zavádí institucionální členství

Pravidelné shromáždění PR klubu potvrdilo složení výkonného výboru a schválilo nové typy členství i možnosti benefitů.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

Alza a Heureka obnovují spolupráci

Alza.cz a Heureka.cz po dubnovém spuštění kooperace na Slovensku obnovují vzájemnou spolupráci i v české verze srovnávače. 
29. 6. 202229. 6. 2022
Kampaně

Mobilní aplikace Patron GO spustila první velkou online kampaň

V první velké online kampani Aplikace Patron GO se její tvůrci zaměřují na podporu finančního zdraví Čechů. Stojí za ní agentura NESSO films a hlavním…
29. 6. 202229. 6. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška
Matt Okša řídí marketing Binance pro Českou republiku

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.