Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: YouTube Select
Marketing

YouTube Select přináší inzerentům speciální balíčky kanálů. Umožní lepší cílení

Redakce MAM1. 10. 202025. 11. 2020

YouTube začne českým inzerentům nabízet další způsob, jak oslovit větší počet diváků lépe zacílenou reklamou. Inzerenti si nově budou moci vybrat z dvanácti již přednastavených obsahových balíčků, tzv. Lineups. YouTube tímto krokem cílí především na televizní zadavatele reklamy. 

V rámci tematických balíčků vybírá YouTube vhodný obsah z různých kanálů i videí, která jsou určená pro konkrétní cílovou skupinu dané služby či produktu. „Jedná se o tematické balíčky obsahu například v kategoriích zábava, gaming, hudba, populární obsah, sport, auto-moto, krása a móda. Každý Lineup je vytvořen tak, aby splňoval ty nejpřísnější požadavky zadavatelů jak na kvalitu, tak na zásah osloveného publika,“ vysvětluje Petr Houzar, obchodní ředitel YouTube pro Česko a Slovensko. 

Balíčky jsou mixem kanálů, které Češi sledují, nejde jen o lokální obsah, ale i ten ze zahraničí. Podle Houzara kanály prochází přísným výběrem, kdy se posuzuje například obsah, kontext, zařazení v rámci témat, kvalitu kanálu z hlediska obrazu a zvuku, míru udržení publika. Každý kanál také musí splňovat přísné podmínky z oblasti brand safety. Inzerenti si budou moci sestavit balíček podle vlastních kritérií i sami, připraveny jsou i sezonní balíčky. 

„U balíčků ručíme za to, že většina obsahu je na dané deklarované téma. Dosah v řádech milionů je srovnatelný i s televizemi na trhu. Cílíme na klasické velké televizní zadavatele, ale výhody to přináší i dalším firmám pro které je důležitý kontext, ve kterém se zobrazují jejich reklamy,“ říká Houzar. YouTube v Česku má asi 6,5 milionu uživatelů měsíčně. Videa sledují především lidé ve věkové kategorii 15-45 let. Jde často o diváky, kteří konzumují tradiční televizní obsah jen velmi málo, čili maximálně hodinu denně. Naopak na YouTube často tráví až šestkrát tolik času. Pokud chce někdo zacílit na tuto skupinu diváků, je YouTube Select k televizní kampani dobrá komplementární volba. Obsahové balíčky a kontext, který přinášejí v testovací fázi doručovaly lepší výsledky než klasická generická kampaň,“ říká k tomu Houzar. 

ČTĚTE TAKÉ
Reklamní videa s minimální investicí. YouTube nabízí nový nástroj firmám zdarma

Díky nové službě je možné uzavírat speciální partnerství, například sponzorovat určitý kanál, téma či živý sportovní přenos. Systém partnerství přináší vyšší prostředky z inzerce pro tvůrce obsahu a podporuje je v další činnosti. „Třeba u olympijských her jsme schopni s naším globálním týmem připravit sponzorské balíčky pro lokálního zadavatele zacílené na lokální publikum. Jsme schopni dělat partnerství se sportovními soutěžemi, festivaly, v minulosti šlo například o festival Sziged v Maďarsku,Ĺ vypočítává Houzar. 

Novinkou je také spuštění takzvaného Brand Lift měření na televizních obrazovkách. Značky budou moci lépe měřit hodnoty jako jsou „zvažování“, „povědomí“ či „nákupní záměr“.

 Firma službu několik měsíců testovala a globálně ji spouští v tomto týdnu. „V rámci brandových kampaní se obsah, vedle kterého se reklama zobrazuje, propisuje do vnímání značky uživatelem. YouTube Select vnímáme jako zásadní posun kontroly nad umístěním reklamy, který nám umožní lépe dosáhnout cíle a zároveň snadno doměřit dopad kampaně vůči značce,“ uvedl Rostislav Čítek, media manažer pro Česko, Slovensko a Maďarsko ze společnosti IKEA, který měl možnost si službu vyzkoušet v testovacím provozu.

Zavřít reklamu

Týdeník Ekonom v nové podobě: „Jdeme do hloubky, abyste vy mířili výš“

Starší článek

Ušetřeno.cz slaví 10 let. Představuje nové logo a spouští brandovou kampaň

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.