Foto: pixabay.com

Vláda schválila 98 milionů korun pomoci pro provozovatele kin

19. 10. 2020 18:10

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podpora ve výši 98 milionů korun bude poskytnuta pro mimořádnou Výzvu Státního fondu kinematografie (SFKMG) na pomoc provozovatelům kin, produkčním a distribučním společnostem. 

Pondělní vládou schválené rozpočtové opatření musí ještě schválit rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny. Pokud bude pro, vyhlásí SFKMG mimořádnou Výzvu v druhé polovině listopadu s tím, že dle zákona bude možné zasílat žádosti o podporu 30 dní.

Cílem bude primárně podpora managementu jednotlivých provozů, tedy provozovatelů kin, jádra distribučních a producentských firem a jejich klíčových zaměstnanců a kreativních týmů. Ty jsou pro následujících osm měsíců žádoucí pro další restart celého odvětví. 

ČTĚTE TAKÉ
Prodeji novin se nejvíce dařilo ve středních a jižních Čechách. Nejméně ve Varech

„Dotace udělované Fondem jsou udělovány na konkrétní projekty a vždy se dotace dle zákona udělují selektivně, na základě odborných a uměleckých kritérií. Rada vždy musí vybírat koho podpořit a komu podporu neudělit. Nemůžeme tak i při nejlepší vůli podpořit plošně celý audiovizuální a filmový průmysl včetně technické infrastruktury, například nějakou formou kompenzace marně vynaložených nákladů nebo úhradou fixních nákladů na provoz,“ řekla Helena Bezděk Fraňková, ředitelka Státního fondu kinematografie. Podle SFKMG se tak ale podpora stejně nedostane k dalším důležitým členům infrastuktury včetně osvětlovačů, maskérů, kostymérek, zvukařů nebo kameramanů.

Už během první vlny vyhlásil Státní fond kinematografie také Mimořádnou výzvu, v níž měl připraveno 50 milionů korun. Přihlásilo se 113 subjektů, což podle SFKMG představuje zhruba 30 procent tuzemských kin, která ale pokrývají 80 procent trhu. „Pokryta byla celá škála typů kin, od kin z malých měst, hrajících jen několik představení měsíčně, přes velká kina s bohatým programem až po multikina,“ uvádí se ve zprávě fondu k výsledkům výzvy z konce července. Vyhověno bylo všem žádostem a rozděleno bylo takřka 36,8 milionů korun.

Foto: pixabay.com

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.