Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: M&M‘S CHOCOLATE
Marketing

Příliš podobné reklamy? Obsahový marketing musí vystoupit z řady

Jakub Křešnička19. 10. 202027. 10. 2020

Aby zvlášť v aktuální době marketing vynikl, musí vystupovat z řady, vyvolávat emoce a nebát se ptát proč. Stejně jako zlobivé děti.

Obsah reklam i dalších firemních sdělení má problém. Je si až příliš podobný. Jestli to něco dokázalo, pak to byla pandemie reklam reagujících na světem se šířící nákazu covid-19, v jejichž případě leckdy nešlo rozlišit, která značka aktuálně lidem říkala, že „společně to zvládneme“. Šlo o klasické neduhy obsahového marketingu — opakování toho, s čím uspěli jiní, nereflektování specifik značky a potřeb jejích zákazníků.

Vždycky jako vždycky

„Chcete‑li si někoho získat, nemůžete být stejní jako všichni ostatní. Problém reprezentují nejnebezpečnější slova, která slýchám od zástupců značek i marketérů: ‚děláme to tak, jako jsme to dělali vždycky‘. Pokud ale
vždycky děláte všechno jako vždycky, nic nového nezískáte. Marketingu aktuálně chybí dětská zvídavost, měl by trochu zlobit, dělat věci jinak než ostatní, a hlavně se pořád ptát na otázku proč,“ uvedl Alex Cheeseman, hlavní stratég společnosti Industry Dive, během konference The Content Marketing World — The European Edition.

Projekt navazující na americkou výroční oborovou akci vznikl i díky koronavirové krizi. Za Českou republiku se stala partnerem Asociace brand a content marketingu (ABCM).

ČTĚTE TAKÉ
Facebook zakázal reklamy odrazující od očkování. Zahajuje informační kampaň

„Vnímám jako podstatné, abychom se zapsali do celosvětového kontextu a naši fantastičtí odborníci mohli vyměňovat svoje know-how na takovýchto platformách. Všeobecně je nutné, abychom trendy pomáhali určovat a ne je po několika letech jen kopírovali. I takový dialog je naším cílem,“ říká ředitelka ABCM Kateřina Borovanská, která konferenci pomáhala formovat a účastnila se jí i jako řečník. Za české digitální agentury vystoupil i Honza Borýsek z Advertia digital.

Ač se to na první pohled nezdá, letošní rok stíhaný dopady pandemie jsou ideální příležitostí pro to nastavovat trendy. Svět zažívá období náhlých změn, musejí se přizpůsobovat lidé i značky. Spotřebitelé hledají stále další a další informace a brandy toho mohou využít k oslovení nových zákazníků. Musejí ale počítat s tím, že klesá trpělivost lidí s reklamami,
které je vyrušují z jejich činnosti.

„Rok 2020 urychluje změny, které na obsahový marketing dopadají a budou dopadat v následující dekádě. Nejen, že je nyní třeba získat pozornost spotřebitelů během pár sekund, musíme si ji navíc udržet, aby od obsahu neutíkali,“ upozornil Robert Rose, zakladatel skupiny The Content Advisory.

Jak ukazuje neurologická studie pro potravinářský koncern Mars, na niž upozorňuje server The Drum, je třeba pozornost zákazníků v digitálním prostředí získat během dvou sekund a rychle s nimi též navázat spojení prostřednictvím emocí.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 19. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

KOMENTÁŘ: Jak férově odměnit tvůrce obsahu?

Starší článek

Vnější vztahy a komunikaci Providentu vede Jiří Hauptmann. Prosazuje CSR

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB

Tým bude vytvářet brandovou strategii i ATL kampaně. Christopha Wechslera doplňují Jiří Kirchner z DDB, Lucie Vestfálová z Made by Vaculik a Martin Gluvňa.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

PR klub zavádí institucionální členství

Pravidelné shromáždění PR klubu potvrdilo složení výkonného výboru a schválilo nové typy členství i možnosti benefitů.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

Alza a Heureka obnovují spolupráci

Alza.cz a Heureka.cz po dubnovém spuštění kooperace na Slovensku obnovují vzájemnou spolupráci i v české verze srovnávače. 
29. 6. 202229. 6. 2022
Kampaně

Mobilní aplikace Patron GO spustila první velkou online kampaň

V první velké online kampani Aplikace Patron GO se její tvůrci zaměřují na podporu finančního zdraví Čechů. Stojí za ní agentura NESSO films a hlavním…
29. 6. 202229. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška
Matt Okša řídí marketing Binance pro Českou republiku

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.