Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Přechod na nový standard DVB‑T2 hotov? Ne tak úplně

Jan Potůček, Taktiq Communications24. 10. 202029. 10. 2020

Tři roky trvala v Česku druhá televizní digitalizace. Ovšem vypnutím posledního vysílače DVB‑T tento proces zdaleka nekončí.

Přechod na pozemní digitální televizní vysílání nové generace DVB‑T2, vyvolaný uvolňováním kmitočtového pásma 700 MHz pro potřeby mobilních operátorů a jejich budoucích sítí 5G, se týkal výhradně celoplošných televizních sítí, tedy multiplexů 1 (Česká televize, ČT), 2 (České Radiokomunikace, CRA), 3 (Czech Digital Group) a 4 (Digital Broadcasting). První tři sítě provozovaly nebo echnicky zajišťovaly České Radiokomunikace, takže využívaly shodné vysílače a často i dokrývače, za multiplexem 4 stál jejich konkurent Radim Pařízek. Celý proces trval tři roky, od jara 2017, kdy odstartovala první přechodová síť DVB‑T2 od CRA, po letošní 28. říjen, kdy ukončil vysílání poslední vysílač celoplošné sítě DVB‑T, konkrétně multiplexu 3 na Ploštinách u Valašských Klobouk.

Koronavirový posun

Původně měla druhá televizní digitalizace skončit již 30. června. Posunula ji první vlna pandemie koronaviru a vládou vyhlášený stav nouze, který od poloviny března do konce května pozastavil veškeré vypínání a zapínání televizních vysílačů coby součásti kritické infrastruktury státu. Od 25. května se ale přechod na DVB‑T2 znovu rozjel a dá se říci, že hladce dospěl až do svého závěru.

PSALI JSME
Web o přechodu na DVB-T2 udělá Taktiq

„Slovo hladce je ale relativní, protože k dispozici jsou minimálně dvě roviny náhledu,“ namítá však Pavel Hanuš, vedoucí projektové kanceláře České televize, který měl druhou televizní digitalizaci v ČT na starosti. „V technické rovině je nutné si uvědomit, že ČT přecházela na jednofrekvenční síť, což mělo určité benefity stran přechodové a finální sítě, ale zároveň i širokou problematiku spojenou s takzvaným pre‑echem (vzájemným rušením dvou vysílačů vysílajících na stejném kanálu, pozn. red.).“

Česká televize nesla také velké informační břímě. Stejně jako při  první televizní digitalizaci v letech 2008 až 2012 byla hlavním zdrojem informací pro diváky, jichž se přechod na DVB‑T2 dotkl. Spolehla se na ni více než polovina lidí, jichž se týkala změna vysílacího standardu a podle Pavla Hanuše vyřešila přes 23 tisíc telefonických a e‑mailových dotazů:
„Je samozřejmě otázkou, zda by roli nositele informovanosti neměl nést ten, kdo nám přechod nařídil. Je totiž třeba si uvědomit, že přechod na DVB‑T2
byl přechodem vynuceným a jednalo se o politické a nikoli nezbytně technické rozhodnutí.“

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 26. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

MÍSTO PRODEJE: Kýč i minimalismus v mlsání

Starší článek

Značka má být influencer. Chceme inspirovat, říká brand manažer Footshopu

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více