Foto: Pepco

Pepco chce v Česku příští rok otevřít 25 prodejen. Testuje e-shop

12. 10. 2020 05:10

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Levné retailové koncepty typu Pepco, Kik, Action či Tedi krize zasáhla, ale daleko méně, než obchodní centra či dražší kamenné obchody. Chuť expandovat je nepřešla, podle insiderů z trhu potřebují růst, aby se udržely v zisku. 

Pepco tak chce otevírat nové obchody i v dalším roce. „Pokračujeme podle plánu v naší expanzi do lokalit, ve kterých zatím nejsme, abychom se co nejvíce přiblížili zákazníkům. V příštím roce otevřeme minimálně 25 prodejen v Česku a 10 na Slovensku,“ říká Milan Drahoš, country manager Pepca. Doplňuje, že firma testuje i e-shop. 

ČTĚTE TAKÉ
Zonky se stává součástí Air Bank. „Dohromady budeme efektivnější“

Pepco má v Česku aktuálně 219 obchodů a na Slovensku 114. Většina se nachází mimo nákupní centra. Tato proporce se ale může postupně měnit. Velká nákupní centra jsou po lockdownu a setrvávajícím úbytku návštěvníků v méně výhodné pozici, než bývalo obvyklé a jak MAM potvrdili dva experti z trhu, diskonty k sobě lákají na výhodné nájmy, protože vidí zájem spotřebitelů. Levní prodejci se nyní sdružují převážně v retailových parcích, kde jsou jednotlivé obchody odděleny, což v lidech vzbuzuje větší pocit bezpečí.  

Plány růst má i nizozemský řetězec Action, který na trh vstoupil v srpnu letošního roku. Zatím má pět prodejen a další mají přibýt po vyhodnocení úvodního provozu. 

Střízlivěji se k expanzi vyjadřují v konkurenčním řetězci Kik, kde své plány otevírat pět až deset nových obchodů ročně museli přehodnotit. „Koronakrize nám bohužel zpozdila několik našich nových prodejen, které jsme chtěli otevřít v tomto roce. Jedná se jak o nové projekty, tak i rekonstrukce stávajících jednotek,“ říká Martina Šatný, jednatel KiK. Podobně jako v Pepco, i Kik testuje e-commerce platformu. Vše řídí rakouská centrála.  

E-shop má už, zatím pouze ve skandinávských zemích, Flying Tiger Copenhagen, kterou v Česku zastupuje firma Tiger Stores ČR. Flying Tiger Copenhagen doposud masivně expandovala a nyní se chystá svůj byznys spíše konsolidovat. „Po letech úspěšného zahraničního růstu, kdy jsme někdy otevírali nový obchod i každé tři dny, jsme v roce 2019 náš agresivní růstový plán pozastavili, abychom se konsolidovali a zajistili ziskovost,“ říká Martin Jermiin, CEO Flying Tiger Copenhagen. Firma ještě donedávna nedosahovala uspokojivých finančních výsledků, v loňském roce se její kondice zlepšila.

Foto: Pepco

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.