Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Retail

Online titáni roztahují náruč. Amazonu či eBay roste lokální konkurence

Irena Buřívalová26. 10. 20201. 8. 2021

Zahraničním internetovým tržištím jako je Amazon či eBay dorůstá lokální konkurence. V Česku má solidně nakročeno Mall.cz, Heureka i Alza. Za humny je však Amazon.

Když známá česká značka s outdoorovým oblečením Bushman napoprvé testovala prodej svých produktů na globálním e­‑shopu Amazon, úplně se to nepodařilo. Firma sice zjistila, že v Německu je o oblečení a doplňky v safari stylu zájem, nicméně v džungli největšího globálního marketplace se nejdřív nedokázala perfektně zorientovat. Bushman nakonec své produkty stáhl a teď rozjíždí další pokus, který má nejprve na německém trhu vyústit v akvizici skalních fanoušků, podobných těm, které má značka na českém trhu. Ještě tento měsíc chce mít Bushman na Amazon.de celé kompletní portfolio. Produkty začne aktivně nabízet do konce října, aby stihl vrchol předvánoční sezony.

„Nákupní chování je na Amazonu úplně jiné, než na e­‑shopech“

„Podle výsledků z německého trhu začneme relativně rychle expandovat i do Francie a Anglie, plánujeme to v prvním čtvrtletí roku 2021,“ říká CEO Bushmanu Petr Hulec a dodává: „Amazon jsme předtím provozovali s rozporuplnými výsledky. Přesto je ohlas německých zákazníků na značku kladný, proto jsme se rozhodli v prodeji pokračovat. Podle informací, které máme, zde začíná nákup 60 procent Němců i Rakušanů.“

Bushman se přitom rozhodl pro složitější cestu, než značky obvykle volí. Chce najednou testovat velkou část sortimentu, protože věří v sílu brandu i za hranicemi Česka. „Nákupní chování je na Amazonu úplně jiné, než na e­‑shopech. Expanze celým brandem stojí dost peněz a může trvat několik let. Mnohem jednodušší je napojit se na základě EAN kódů na existující produktové nabídky a získávat zákazníky s pomocí dynamických cen,“ říká Adam Kurzok z firmy Expando, který Bushmanu na Amazon pomáhá.

Dostat své produkty na mezinárodní tržiště je tak snazší pro firmy, které mají spíše úzké portfolio. „S Bushmanem budeme muset být agresivnější, vytvoříme jim takzvaný. ,store front‘, kde se budeme snažit prezentovat unikátnost značky a směřovat tam i návštěvnost z externích zdrojů,“ popisuje taktiku epanze Kurzok.

Million dollar make­‑up

Obvyklejší přístup předvedla kosmetická značka Dermacol, která má na Amazonu omezenou nabídku produktů. „Vzhledem k tomu, že náš legendární krycí make­‑up patří na Amazonu k bestsellerům v kategorii make‑upů obecně, ozývají se nám různé řetězce, že by naši značku chtěly zalistovat do svých poboček. Oslovil nás takto například Rossmann Německo,“ říká Daniel Král, manažer online marketingu společnosti Dermacol.

Podle něj globální marketplace pomáhá Dermacolu především s průnikem na zahraniční trhy, na kterých by jinak doručování přes e­‑shop koncovým zákazníkům přímo bylo logisticky náročné. „Amazon nám přináší velmi dobré obchodní výsledky, u nichž v budoucnosti očekáváme další růst. Aktuálně zde utržíme zhruba jeden milion dolarů ročně,“ vysvětluje Král. Přesto vše není ideální. Dermacol trápí například časté napodobeniny. „S padělky bojujeme od začátku působení na tomto kanálu. Činíme spoustu kroků, jak prodejce fejků eliminovat, počínaje kontrolními nákupy od konkurentů, až po zavádění Amazon transparency programu, který se jeví jako nejsilnější nástroj pro odstranění nekalé konkurence,“ popisuje Král.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 26. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

KOMENTÁŘ: Pět kroků k vyšší viditelnosti kampaní

Starší článek

Jiří Devát se stává partnerem v IdeaSense. Působil v Microsoftu či ČSA

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.