Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Youtube.com | Deutsche Welle
Marketing

Deutsche Welle se „omlouvá“ autokratům: Sorry, že kvůli nám nespíte

Jakub Křešnička29. 10. 202025. 11. 2020

Kampaň německé mediální skupiny Deutsche Welle na podporu projektů týkajících se svobody slova a lidských práv se ironicky ospravedlňuje všem autokratickým politikům za to, že jim svými aktivitami způsobuje bezesné noci.

Používání nepřiměřené síly proti opozici i protestujícímu lidu v Bělorusku. Útoky na novináře v Rusku, ale i dalších zemích. A třeba i slovní útoky politiků premiérů a prezidentů v zemích Západu od Evropy po USA, kteří sklouzávají k autokratickým tendencím. Na ty všechny se dá vztáhnout od konce září běžící kampaň Deutsche Welle, německé veřejnoprávní rozhlasové a televizní společnosti určené pro vysílání do zahraničí. Spot z díla agentury Nylon Film nese název Insomnia (Nespavost) a sleduje staršího muže, který se během noci prochází prázdným rozlehlým palácem. Nikdy mu není vidět do obličeje, a tak za něj dá dosadit prakticky jakýkoli politik. Reklama si vystačí beze slov, jen s doprovodem baladické písně, v níž se zpívá o tom, že „není spánku, není klidu“. Až na konci se objeví slogan, v němž Deutsche Welle vzkazuje: „Omlouváme se za ty probdělé noci, autokraté“.

Video je věnováno objektivnímu zpravodajství po celém světě. „Naší misí je poskytovat informace nezávisle a nestraně lidem na celém světě, zvlášť co se týká regionů, kde je přístup ke zpravodajství omezován,“ uvedl generální ředitel Deutsche Welle Peter Limbourg.

Kampaň odkazuje na speciální webovou stránku freespeech.dw.com představující projekty na ochranu svobody slova a lidských práv, jimž se německá organizace věnuje a rozšiřuje je do více než 180 zemí světa. Jde mimo jiné o nástroje, které pomáhají obcházet cenzuru či ocenění Freedom of Speech Award.

Insomnia má šanci stát se další z ceněných kampaní, které se zabývají tématikou svobody slova a nezávislé žurnalistiky. V loňském ročníku soutěže ADCE Awards například získal speciální ocenění European Star Award projekt pro nejvýznamnější finský list Helsingin Sanomat od agentury TBWA\ Helsinki. Ten upozorňoval na stále více oklešťovanou svobodu tisku a běžel během summitu mezi prezidentem USA Donaldem Trumpem a ruským prezidentem Vladimirem Putinem. Cestou z letiště je doprovázely vizuály s příklady, jak omezovali média, a se sloganem „vítejte v zemi svobodného tisku“.

Rovněž v loňském roce pak získala jednu z Grand Prix v soutěži Epica Awards kampaň agentury Åkestam Holst pro švédský deník Pressbyrån-Expressen s názvem Without the Whole Picture, která byla uvedena na Světový den svobody slova. Tvořily ji tři fotografie, které se zapsaly do historie. Snímek Jeffa Widenera z Náměstí nebeského klidu z roku 1989, snímek Kima Phuc Phan Thia z války ve Vietnamu nebo fotografie Nilüfer Demirové z roku 2015, která zachycuje mrtvého syrského chlapce na pláži v Bodrumu. Z fotografií použitých pro kampaň však byli vyretušováni hlavní aktéři a přidán text o tom, že kdo nemůže vidět celý obraz, nezná kontext.

×

Slavná značka GAP otevře první obchod v Česku

Starší článek

Tipsport posiluje roli v esportu, stal se partnerem Janktova týmu Sampi

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více