Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Vojtěch Resler
Marketing

Chceme v Praze otevřít unikátní koncept, říká Potten & Pannen — Staněk

Irena Buřívalová5. 10. 202027. 10. 2020

Potten & Pannen — Staněk testuje outletovou prodejnu a vyhlíží místo pro nové „komunitní centrum“. Lidé se v krizi více zaměřili na vaření a stolování.

Česká firma s dlouholetou tradicí objevuje nové koncepty a segmenty. Zároveň pokukuje po trzích za hranicemi Česka a Slovenska. „Nejprve nás čeká kompletní digitalizace společnosti,“ říká Zbyněk Janyška, marketingový a obchodní ředitel Potten & Pannen — Staněk.

Lidé se v pandemii více zdržují doma a více vaří. Ukazuje se to na tržbách?

Když jste doma, tak saháte na nádobí dennodenně a vlastně zjistíte, že upgrade je na místě. I já se ženou jsme během nouzového stavu docela podstatně obměnili kuchyň. Tržby nám v té době vyskočily až na čtyřnásobek průměrných prodejů. U našich zákazníků se ale krásně ukázalo, že byť jsou v pozitivním slova smyslu závislí na našich kamenných prodejnách a mají tam velmi dobré vztahy s obsluhou, někdy i dlouhé roky, tak se po dobu uzavření prodejen bez problémů přesunuli do online. Pomohli jsme tomu i našimi aktivitami na sociálních sítích, jako #vartedomavklidu, pod kterým jsme sdíleli tipy na recepty od zaměstnanců a šéfkuchařů z naší Gourmet Academy, přidali jsme live chat v e­‑shopu a WhatsApp konzultace s manažery prodejen. Tak jsme nezůstali jen v rovině prodeje, ale šli jsme blíž k naším zákazníkům, což se ukázalo jako krok správným směrem.

Ovlivnil vás propad ve svatebním byznysu a v HoReCa?

Ano, svatebního byznusu a HoReCa segmentu se restrikce dotkly asi nejvíce. Svatební sezona u nás vrcholí právě s nástupem jara a trvá do léta. Našim zákazníkům tzv. wishlisty nabízíme, není o ně ale takový zájem, jak to známe z Ameriky. Letos jsme zkoušeli i kolaborace se svatebními koordinátory, ale byznysově to moc nefunguje. Co se týká HoReCa, tak zde jsou pro nás zajímavější individuální spolupráce. Například loni jsme pomáhali vybavovat restauraci Červený Jelen (skupiny Hospodska) nebo restauraci U Matěje (Jan Punčochář). Nejde o masové prodeje produktů, ale spíše o projektové řízení.

Jak moc ztrácely kamenné prodejny?

Většinou do třiceti procent. Největší propad byl v pražském Palladiu, kvůli absenci turistů. Nicméně nevyhnulo se to ani našim prodejnám v centrech mimo Prahu — Brno Vaňkovka nebo Olomouc Šantovka. Nyní se snažíme zase rychle dostat do správných čísel. Výhoda byla, že jakmile jsme otevřeli, zákazníci se okamžitě vraceli a v květnu a v červnu jsme už byli na dobrých číslech. Hodně to bylo o individuálních provozovatelích obchodních center. Každý měl jiný přístup, což bylo náročné zkoordinovat. Nemohu si ale stěžovat. Meziročně jsme na 102 procentech v kamenných prodejnách. U online na 224 procentech. S tím samozřejmě souvisela zvýšená zátěž na obsluhu, expedici… Bylo to hodně náročné. Potvrdilo se nám, že jsme udělali dobře, když jsme se před rokem a půl začali více věnovat e­‑commerce.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 5. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Young Guns zná finalisty. Prošlo 83 projektů kreativců pod 30 let

Starší článek

Flema Media Awards: Do užšího výběru postoupilo 21 kampaní

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více