Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Vojtěch Resler
Retail

Chceme v Praze otevřít unikátní koncept, říká Potten & Pannen — Staněk

Irena Buřívalová5. 10. 20201. 8. 2021

Potten & Pannen — Staněk testuje outletovou prodejnu a vyhlíží místo pro nové „komunitní centrum“. Lidé se v krizi více zaměřili na vaření a stolování.

Česká firma s dlouholetou tradicí objevuje nové koncepty a segmenty. Zároveň pokukuje po trzích za hranicemi Česka a Slovenska. „Nejprve nás čeká kompletní digitalizace společnosti,“ říká Zbyněk Janyška, marketingový a obchodní ředitel Potten & Pannen — Staněk.

Lidé se v pandemii více zdržují doma a více vaří. Ukazuje se to na tržbách?

Když jste doma, tak saháte na nádobí dennodenně a vlastně zjistíte, že upgrade je na místě. I já se ženou jsme během nouzového stavu docela podstatně obměnili kuchyň. Tržby nám v té době vyskočily až na čtyřnásobek průměrných prodejů. U našich zákazníků se ale krásně ukázalo, že byť jsou v pozitivním slova smyslu závislí na našich kamenných prodejnách a mají tam velmi dobré vztahy s obsluhou, někdy i dlouhé roky, tak se po dobu uzavření prodejen bez problémů přesunuli do online. Pomohli jsme tomu i našimi aktivitami na sociálních sítích, jako #vartedomavklidu, pod kterým jsme sdíleli tipy na recepty od zaměstnanců a šéfkuchařů z naší Gourmet Academy, přidali jsme live chat v e­‑shopu a WhatsApp konzultace s manažery prodejen. Tak jsme nezůstali jen v rovině prodeje, ale šli jsme blíž k naším zákazníkům, což se ukázalo jako krok správným směrem.

Ovlivnil vás propad ve svatebním byznysu a v HoReCa?

Ano, svatebního byznusu a HoReCa segmentu se restrikce dotkly asi nejvíce. Svatební sezona u nás vrcholí právě s nástupem jara a trvá do léta. Našim zákazníkům tzv. wishlisty nabízíme, není o ně ale takový zájem, jak to známe z Ameriky. Letos jsme zkoušeli i kolaborace se svatebními koordinátory, ale byznysově to moc nefunguje. Co se týká HoReCa, tak zde jsou pro nás zajímavější individuální spolupráce. Například loni jsme pomáhali vybavovat restauraci Červený Jelen (skupiny Hospodska) nebo restauraci U Matěje (Jan Punčochář). Nejde o masové prodeje produktů, ale spíše o projektové řízení.

Jak moc ztrácely kamenné prodejny?

Většinou do třiceti procent. Největší propad byl v pražském Palladiu, kvůli absenci turistů. Nicméně nevyhnulo se to ani našim prodejnám v centrech mimo Prahu — Brno Vaňkovka nebo Olomouc Šantovka. Nyní se snažíme zase rychle dostat do správných čísel. Výhoda byla, že jakmile jsme otevřeli, zákazníci se okamžitě vraceli a v květnu a v červnu jsme už byli na dobrých číslech. Hodně to bylo o individuálních provozovatelích obchodních center. Každý měl jiný přístup, což bylo náročné zkoordinovat. Nemohu si ale stěžovat. Meziročně jsme na 102 procentech v kamenných prodejnách. U online na 224 procentech. S tím samozřejmě souvisela zvýšená zátěž na obsluhu, expedici… Bylo to hodně náročné. Potvrdilo se nám, že jsme udělali dobře, když jsme se před rokem a půl začali více věnovat e­‑commerce.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 5. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Young Guns zná finalisty. Prošlo 83 projektů kreativců pod 30 let

Starší článek

Flema Media Awards: Do užšího výběru postoupilo 21 kampaní

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.