Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Archiv Tereza Báčová
Marketing

Tlak na okamžité výsledky značkám ve finále hodně škodí, míní Báčová

Pavel Hejkrlík14. 9. 202026. 11. 2020

Od září je Tereza Báčová zodpovědná za rozvoj byznysu pražské pobočky mediální agentury Mediaplus, do níž se přesunula z německé centrály v Mnichově. Jejím úkolem je realizovat vlajkovou myšlenku „Building Best Brands“ pro stávající a nový byznys na českém a východoevropském trhu. Dvacátého října vystoupí na konferenci Forum Media jako řečník na Effie stage.

Na akci Forum Media se chcete zaměřit na koncept short­-termismu. Jak moc krátkozraký tento přístup je?

Komunikace značek se často poohlíží po tom, co jim která aktivita přinese jako okamžitý profit. Ale už se neptají a neřeší, co touto aktivitou ztrácejí, a to má velké a hlavně trvalé dopady. Pakliže například naskočí bez souvislostí na nějaké celospolečenské téma, tak se zařadí k těm značkám, které vlastně nemají co říct. Jednou se totiž hlásí k Black Lives Matter, předtím přitom dělaly něco, co nynějšímu směru neodpovídá. Jsou to instantní akce a značky tím ukazují, že nevědí, jaká je ústřední zpráva, kterou chtějí do společnosti vysílat. A zákazníci jsou z toho oprávněně zmatení, nevědí, kým jako značka opravdu jste. Značka by měla usilovat o to, aby byla vnímána jako zázemí čili jako něco, k čemu se zákazníci vracejí a v čem chtějí setrvat. Ale oni se pokrytecky chovají i spotřebitelé. Marketing má ohromnou moc a zodpovědnost nastavovat témata a nálady ve společnosti, což bude v krizových obdobích o to důležitější.

PSALI JSME
Báčová vystoupí v rámci Forum Media na Effie stage. S rezervací lze získat MAM

Řada firem je na burze a mají čtvrtletní reporty pro akcionáře, kteří chtějí výsledky hned. Dá se s tím něco dělat?

Nedovoluji si zpochybňovat nutnost růstu ekonomiky i z toho vyplývající tlak na ekonomické výsledky. V rámci marketingové komunikace ale zpochybňuji způsob, jakým věříme, že se takového růstu dosahuje. Stejného nebo i vyššího růstu značek se dá dosáhnout právě jiným způsobem komunikace. Nejsilnější značky světa oproti zbytku konkurence mají velice důslednou a konzistentní komunikaci, která je navíc technologicky a inovativně kreativní — třeba Coca­-Cola nebo Apple. Firmy, které na burze kótované nejsou, mají jiný přístup. Vidím u nich větší důvěru nechávat marketingové ředitele delší dobu v úřadu a umožnit jim dlouhodobě pracovat.

Co vám dala zkušenost v mnichovské centrále a jak plánujete rozvíjet českou pobočku Mediaplus Prague?

Díky německé zkušenosti se mi posunulo myšlení jiným směrem. Naučili mě vyhodnocovat, co je v komunikaci k ničemu a na rovinu to říct. Nechovat se v marketingových strategiích submisivně a klientovi říct, že to nikam nevede, i když by si to chtěl koupit. Dále dělat jen kroky, které skutečně danou věc posouvají. Být aktivní a přijímat větší zodpovědnost, čímž získáte zkušenosti. Strategické koncepce komunikací, storytelling dělají trochu jinak. Celosvětovým DNA Mediaplusu je motto „Building Best Brands“. Do značek investujeme, co se nedá jednoduše koupit, ale je v hlavách — mediální kreativitu, know­-how, inovaci a preciznost, tak aby s námi značky profitovaly co nejvíc a nejdéle.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 14. září 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Hamleys spouští ostrý provoz e-shopu. Potenciál mají ukázat Vánoce

Starší článek

Komunikaci První novinové společnost zajistí Dark Side

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Zemřel legendární moderátor Larry King, bylo mu 87 let

Moderátor, jenž svými rozhovory zásoboval svět déle než 60 let, zemřel v sobotu 23. ledna. Zprávu potvrdila společnost Ora Media, pro níž natáčel…
23. 1. 202123. 1. 2021
Média

Média sprintují do digitálu. Loni vše uspíšila pandemie

Změny, které v mediálním prostředí probíhaly dlouhé roky, loni až neuvěřitelně uspíšila pandemie. Ze čtenářů se stali uživatelé a vydavatelské domy…
23. 1. 202123. 1. 2021
Marketing

Interní marketingový tým nám umožňuje flexibilitu, říká šéf Clever Minds

Výrobce diářů Clever Minds má za sebou nejlepší prosincové výsledky v historii. Firma loni místo spolupráce s agenturami postavila marketingový tým.
22. 1. 202122. 1. 2021
Média

Ze značky O 18+ stanice TV Óčko může být samostatný kanál

Videoklipy a hudební pořady v budoucnu nebudou stačit na to, aby si hudební televizní stanice udržely mladé diváky. O tom je přesvědčen…
22. 1. 202122. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce
Rozšiřování HBO Max v regionu EMEA povede Christina Sulebakk

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více