Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Vojtěch Resler
Marketing

Důraz na práci s komunitou se vyplácí, říká Čumpelík z Tipsportu

Pavel Hejkrlík28. 9. 202027. 10. 2020

Tipsport posiluje kampaně v televizi a propaguje loterii i nadaci. Velké plány má s e‑sportem i streamy sportovních zápasů.

Sázková firma Tipsport rozjela na podzim hned trojlístek kampaní a oznamuje velké plány pro příští rok. Historicky první kampaň přibližuje činnost nadace, která se soustředí na enviromentální témata. „Odlišit se na poli sázkařských firem není jednoduché. I proto věříme na rozvoj komunitního sázení. V Česku nemáme konkurenci ani na poli sportovních streamů, denně jich nabízíme stovky,“ říká marketingový ředitel Tipsportu Jan Čumpelík.

Jak moc ovlivní výsledky letošního roku odklad velkých akcí typu MS v hokeji, Euro, olympiáda?

Pandemie nás v tomto ohledu zasáhla poměrně dost. Není to jen o těchto třech velkých akcích, šlo sice o hlavní akce roku, ale jednorázové. Problém byl úplné zastavení řady soutěží a plošný výpadek sportu od poloviny března a v celém dubnu. Covid měl obrovský dopad na tenisovou sezonu, což je mezi sázkaři velmi oblíbený sport. Během lockdownu na jaře jsme se dostali v jednu chvíli na pouhých 30 procent standardu v objemu sázek a na jediné procento obvyklé sázkové nabídky.

To vše asi dost zamíchalo marketingovými plány…
Marketingově jsme se hodně upínali ke třem hlavním akcím roku a připravovali jsme velké kampaně… Neřekl bych ale, že bychom v důsledku pandemie výrazně snížili rozpočet nebo měnili marketingový mix. Spíš jsme byli nuceni komunikovat jiné věci a sdělení tvoříme na míru vzniklé situaci. Spustili jsme kampaň k registracím online, čímž jsme reagovali na zavření poboček během karantény. Poté zase kampaň k restartu sportovní sezony. V některých kanálech jsme naši viditelnost meziročně výrazně zvýšili, kampaně v průběhu jarních omezení byly orientované primárně na televizi. Rozpočet pro televizi jsme meziročně navýšili, určité peníze jsme ušetřili například na sponzoringu. Jsme poměrně aktivní také v onlinu, kde jsme jedním z největších inzerentů v České republice.

ČTĚTE TAKÉ
Nejdříve radost, teprve pak výherní tiket. Tipsport spustil kampaň Korunky

Sázky šly dolů, ale boom byl napříč trhem v oblasti online kasin. Jaké jsou meziroční nárůsty v tomto segmentu?

Během pandemie jsme také podobně jako konkurence zaznamenali výrazný nárůst lidí, kteří si vyzkoušeli kasino. Šlo o nárůsty v desítkách procent a po pandemii jsme se na dosažených číslech udrželi. Klienty jsme ale do kasina aktivně nesměrovali. Máme trochu odlišnou strategii: pokud je někdo kurzový sázkař a kasino ho nezajímá, tak v Tipsportu mu nabídky k hraní v kasinu neposíláme. Místo toho jsme se lidem během krize snažili doručit sportovní obsah i během výpadku a zajistit jim nové sázkové možnosti. Šlo například o šipky na dálku z obýváků v podání české špičky, vypisovali jsme na to kurzy a mělo to velký úspěch. S rozvolněním opatření jsme se podíleli na organizaci série tenisových turnajů Tipsport Elite Trophy, turnajů v plážovém volejbalu, některých golfových, esportových nebo dostihových projektů, s Oktagonem jsme spustili projekt Underground. Šli jsme cestou rozšíření nabídky sázkových příležitostí vlastními silami.

Ve aktuálně běžící kampani zdůrazňujete komunitní charakter sázení. Vyplácí se práce s komunitou?

Sázení bylo historicky i v dobách kamenných poboček komunitní záležitostí, vznikaly skupinky sázkařů, kteří si vzájemně radili, diskutovali a inspirovali se. Na pobočkách byla díky tomu velká interakce, která se s přechodem na internet ztratila. Sázení začalo být individuální. My jsme ten „duch poboček“ přenesli do onlinu a nabízíme lidem platformu, v níž mohou sdílet své know­‑how s přáteli, inspirovat se a soutěžit. Chceme, aby je u nás bavilo trávit čas. V oblasti sázkových kanceláří je těžké se odlišit a my marketingově intenzivně pracujeme především se dvěma hlavními konkurenčními výhodami. Kromě komunitního charakteru sázení jsou to sportovní streamy.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v úterý 29. září 2020. Předplatit si ho můžete zde.


×

Ryan Reynolds. Nejvíc sexy marketér světa

Starší článek

VIDEO: Pilsner Urquell v kampani od VMLY&R představuje „své“ výčepní

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Marketing

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 20219. 4. 2021
Zprávy

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více