Foto: LinkedIn

Dobré jméno firmy díky zaměstnancům na LinkedInu

21. 9. 2020 06:09

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zhruba 960 tisíc lidí ve věku mezi osmnácti a pětapadesáti let používá v  Česku sociální síť LinkedIn, což představuje zhruba osmnáct procent internetové populace. Je tedy populárnější než například Twitter, jenž používá jedenáct procent lidí. Vyplývá to z květnového online panelu agentury Perfect Crowd, který je součástí studie Fenomén LinkedIn. Mezi sociálními sítěmi je navíc LinkedIn vnímán nejdůvěryhodněji, aktivity firem i reklamy jsou tak vnímány pozitivněji.

„Více než polovina uživatelů deklaruje, že jim někdo řekl, že na síti viděl jejich aktivitu. Stejný podíl lidí se díky LinkedIn pracovně posunul, 52 procent lidí si našel zaměstnavatel a 40 procent uživatelů díky ní objevilo
obchodní příležitost,“ uvedl Martin Hošek, šéf obchodu a marketingu ve společnosti Herbadent, jenž studii doplnil průzkumem mezi uživateli LinkedIn. Výsledky prezentoval na konferenci LinkedIn Summit 2020.

„Studie ukazuje, že LinkedIn skutečně funguje a přináší pozitivní výsledky,“ dodal ještě Hošek.

Plus pro image firmy

Jak ukazují zkušenosti firmy Coca‑Cola HBC, dají se účty zaměstnanců využít i k vytváření dobrého obrázku společnosti. Lidé jim totiž věří více než firemním stránkám. „Češi mají šestkrát větší zájem pracovat u firem, o kterých jejich okolí mluví pozitivně,“ říká Ladislav Jelen, EVP specialista v Coca‑Cola HBC. Podle něj se například u příspěvků generálního ředitele očekává firmou ovlivněná komunikace, a tak jim důvěřuje zhruba třetina lidí, zatímco u běžných zaměstnanců je tento podíl 90 procent.

Coca‑Cole HBC díky tomu odstartovali employee advocacy projekt, jehož se od začátku účastnila dvacítka firemních „advokátů“, kteří na svých sítích sdílejí firemní obsah. Vedle vlastních příspěvků dostávají možnost využívat
i posty navržené v interním newsletteru. „Už během prvních týdnů narostl počet příspěvků s firemní tématikou o 392 procent a marketingová hodnota aktivity se pohybovala ve vyšších jednotkách tisíc dolarů. Dnes máme už padesát firemních advokátů,“ uvádí Anna Wojtková, specialistka na  Employer Branding v Coca‑Cola HBC.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 21. září 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Foto: LinkedIn

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.