Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Roztočil se personální kolotoč. Marketingoví lídři musejí být otevřenější

Radana Čechová30. 8. 202027. 10. 2020

Pracovní trh prošel v prvním pololetí letošního roku zásadní změnou. Už v březnu začaly počty obsazovaných pozic klesat.

„Nejprve velmi pomalu, ale v dubnu se propad výrazně zrychlil. V průběhu dubna představovalo to nejhlubší dno více než 60procentní meziroční propad v počtu obsazovaných pracovních míst. V některých segmentech, jako třeba pohostinství, cestovní ruch a ubytovací služby, překročil hranici 90 procent,“ říká na úvod Tomáš Ervín Dombrovský z LMC provozující například Jobs.cz.

ČTĚTE TAKÉ
Ledecká znovu spolupracuje s Lidlem. Představila trekingovou kolekci

V dubnu se pracovní trh téměř ve všech segmentech (až na některé výjimky zejména v e­‑commerce, logistice a IT) zastavil. Nábory byly stopnuty a začalo se propouštět. Nejdříve o práci přišli lidé, kteří nebyli zaměstnáni na hlavní pracovní poměr, ale na dohody o provedení práce a podobně. „Nejzasaženější byly v průběhu března, dubna a května služby. Postupně se ovšem důsledky opatření začaly přesouvat i do jiných segmentů,“ vrací se zpět Dombrovský.

Ani IT nebylo úplně v klidu

Situace se však lišila s ohledem na konkrétní pozice. Ty technicky náročné, které byly nedostatkové i před koronakrizí, nezaznamenaly tak dramatické propady. Příkladem může být práce v IT, v důsledku digitální transformace a přechodu firem do e­‑commerce prostředí jsou zde odborníci ještě žádanější, než byli před krizí. Například u prodejce Lékárna.cz pandemie nastartovala změny, jež se téměř okamžitě projevily na náboru. „Prakticky obratem jsme začali hledat jiné typy lidí a otvírali nové pozice. Ze dne na den jsme přešli na dvousměnný provoz v logistickém centru a začali nabírat lidi schopné směnovat, stejně tak jsme museli najít dalšího vedoucího provozu skladu. Korona pomohla i vytvoření a obsazení některých nových pozic, například vedoucího oddělení zákaznické péče. Stále hledáme IT specialisty a lékárníky, průběžně nabíráme i lidi do logistiky a skladu,“ říká Jana Poláková, personalistka Lékárna.cz.

  • Zdroj: Startupjobs.cz

Ovšem ani IT oblast není zcela nedotčená krizí. Před ní byli zhruba čtyři uchazeči na jednu IT pozici, nyní je jich v průměru šest až osm, což je ještě ten lepší případ. „Při náboru na přelomu minulého roku jsme mohli uchazeče spočítat na prstech, nyní máme po čtrnácti dnech přes 30 reakcí,“ říká šéfka HR oddělení Copy General, Šárka Šimáková.

Co se týká oblasti marketingu a reklamy, tedy segmentů velice citlivých na změny v rozpočtech, i zde se objevily pozice, u nichž se pokles poptávky ze strany firem neprojevil tak silně. Příkladem může být vše kolem online marketingu. Podle dat společnosti Startupjobs například v dubnu a květnu oproti stavu v lednu téměř neklesla poptávka po pracovnících v e­‑mail marketingu, v srpnu pak dokonce vzrostla oproti lednu o 100 procent.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 31. srpna 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

V udržitelnosti doháníme Západ. Firmy investují do ekologického fungování

Starší článek

Forum Media Focus otvírá registrace. Tématem bude smysluplná odpovědnost

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více