Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Vojtěch Resler
Marketing

Chceme pomáhat firmám s expanzí do Evropy, říká Pejša z Creative Docku

Pavel Hejkrlík16. 8. 202027. 10. 2020

V Evropě rychle roste poptávka po digitálních B2B řešeních bez prostředníků, říká zakladatel Creative Docku Martin Pejša.

V Evropě se Creative Docku velmi daří. V oblasti exekuce, provozu a scalingu startupových řešení patří mezi špičky v oboru a do světa už vyslala firma několik desítek úspěšných projektů, v Česku jde například o Zonky, HoppyGo nebo Mall Pay. „Na trhu vznikají spíše lokální hráči, protože na našem příkladu vidí rychlý růst celého segmentu. I proto se snažím Creative Dock posouvat k evropské propozici s pobočkami ve velkých zemích. Jsme schopni přidávat dvě tři země ročně. A díky nám mohou svá řešení rozšiřovat (expandovat) na celý evropský trh. V další fázi chceme firmám z Asie nebo USA pomáhat. Pro ně bude zajímavé mít na to firmu, která rozumí celému prostředí a dokáže projekty scalovat v rámci Evropy,“ popisuje hlavní postava Creative Docku Martin Pejša.

V kterých oblastech kvůli pandemii vzrostl nejvíce zájem o digitalizaci?

Například sektor automotive je náchylný k disrupci, což je vidět na nárůstu hodnotu Tesly. Napříč Evropou je vidět, že automobilky šetří, velká ochota investovat kvůli koroně není. Nejrychleji rostoucí segment je zdravotnictví (eHealth), dále pojišťovnictví. Banky se hodně posunuly v digitalizaci a pojišťovnictví je tak čtyři až sedm let za nimi, ten tlak na digitální řešení je u nich nyní velký. Nejsou krizí příliš ovlivnění, je to bezpečný byznys a mají peníze na investice. Digitální boom se projevuje i na zájmu z logistiky nebo retailu a e­‑commerce. V Německu je hodně B2B firem, které nyní chtějí své vztahy digitalizovat a fungovat bez prostředníků. Začíná to být velké téma.

ČTĚTE TAKÉ
Kytary.cz za dva roky zdvojnásobily tržby, míří k miliardě

V první linii pomoci byly rychlostí a řešeními v řadě případů právě startupy. Vznikla řada iniciativ, ale postupuje se jen velmi pomalu…

Je velký rozpor v tom, co politici, třeba i v dobré víře, chtějí, a co je schopna státní správa udělat. Hned na začátku pandemie jsme vytvořili Covid selfchecker, apku na samoanalýzu podle standardů WHO a direktivy ministerstva zdravotnictví. Člověka to podle závažnosti příznaků orientovalo, kam má jít, a co případně dělat. Přihlásilo se do ní přes 100 tisíc lidí. Nabídli jsme systém bezplatně ministerstvu zdravotnictví, ovšem nic neměli zájem využít, nevzali si nikdy data, ani analytiku. Rozumím těžkostem kluků z iniciativy covid19, vytvořit řešení je jednoduché, ale předat data a donutit státní správu, aby je skutečně využívala, je někdy nadlidský úkol a je to hrozná škoda. Podobně třeba projekt Chytré karantény dostal stát hotový na konci března a pak vše několik měsíců stálo na místě.

Jednáte nějak se zástupci státu, aby byli schopni inovativních řešení lépe využívat?

V rámci iniciativy FirmySobě se snažíme státu vysvětlit a poradit, kde a jak by bylo dobré pomoci na základě zpětné vazby od firem. Čerpání státní pomoci se pohybuje na úrovni jednoho procenta slíbené celkové částky. Banky jsou obezřetné a v dané situaci příliš půjčovat nechtějí. V září budeme proto spouštět peer to peer platformu pro malé a střední firmy a nabídneme možnost získání úvěrů či financování. Bude fungovat na podobné bázi jako Zonky, propojíme subjekty a investory a oni se budou přes platformu domlouvat.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 17. srpna 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Ellen hrozí konec kvůli pošramocené image. Je prý toxická

Starší článek

Zářijové Forum Media Focus: Smysluplná odpovědnost

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více