Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Vojtěch Resler
Marketing

Chceme být lídry v bezmasých potravinách, říká šéf českého Nestlé

Irena Buřívalová24. 8. 202027. 10. 2020

Společnosti Nestlé se zatím navzdory krizi obchodně opravdu daří, říká šéf české a slovenské pobočky Torben Emborg. Ještě více se zaměří na rostlinné produkty.

Šéf české a slovenské pobočky Nestlé Torben Emborg je velkým zastáncem home office v době aktuální krize. Společnost ji podle něj zvládá velmi dobře a výroba běží od začátku takřka nepřetržitě. Ani obchodně si v Česku švýcarský potravinářský gigant nevede špatně, výpadek prodejů v době nouzového stavu se napříč firmou vykompenzoval. Investice do marketingu, inovací v oblasti snižování cukru a soli a v neposlední řadě do udržitelnosti budou prý dále pokračovat bez větších škrtů.

Které produkty během nouzového stavu a v následujících týdnech a měsících fungovaly nejlépe a kde se naopak prodeje zasekly?

Ty dopady se velmi lišily v závislosti na produktech. Samozřejmě to nejvíce postihlo kategorii „out-of-home“, zde byly opravdu velké propady. Ale dalším segmentům se naopak dařilo dobře. Obecně vzato, cokoli, co zahrnovalo konzumaci v domácím prostředí, během první části pandemie rostlo, protože lidé se zásobovali. A u některých značek ty pozitivní dopady setrvávají doposud. Je to například Maggi, u této značky se prodeje drží stále vysoko. Je zde také faktor konzumace kávy, která se z „venku“ rovněž přesunula do domovů. Celkově vzato, z krize zatím vycházíme spíše pozitivně.

Dominantním prodejním kanálem jsou pro vás kamenné obchody, ale oblast online rychle roste. Jak to vnímáte?

E-commerce rozhodně raketově rostla, jednalo se až o 80procentní nárůst prodejů. V rámci celého portfolia jde ale pořád o méně než pět procent, i když se to opět liší podle kategorií. U některých je to číslo v rámci online prodejů daleko vyšší. Například u produktů pro domácí mazlíčky, kávy, konkrétně u Nespres­sa, dobře si v internetovém prodeji vede také dětská výživa.

Plánujete svoji přítomnost v e-commerce ještě posilovat, například prostřednictvím e-shopů pro jednotlivé značky?

My máme e-commerce byznys poměrně dobře rozvinutý, spolupracujeme se všemi hlavními hráči na trhu. V případě Nespressa máme vlastní e-shopovou platformu, značka takto funguje, co si pamatuji. Také máme online obchod pro Nescafé Dolce Gusto. Nic nad rámec těchto platforem v tuto chvíli neplánujeme.

Přesto. Neláká vás více si sáhnut na data o zákaznících? To by další online platformy mohly zajistit…

Určitě nás to velmi láká, ale myslím, že na to není potřeba mít za každou cenu vlastní obchod. Lze je získávat i skrze partnerství s velkými e-commerce hráči.

Celý rozhovor si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 24. srpna 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Covidové novinky. Akce se přizpůsobují hygienickým požadavkům

Starší článek

Grafik TMBK propaguje nový produkt Jack Daniel’s: „Čas změnit pohled na jablko“

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více