Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Apple se opět bouří kvůli logu. Za hrušku hrozí firmě soudem

Vojtěch Lhota10. 8. 202011. 8. 2020

Softwarový gigant Apple požaduje, aby si aplikace Prepear změnila logo. Vadí mu symbol hrušky, který prý může zmást uživatele. Podle Applu evokuje, že jde o jeho službou. A upozorňuje na porušení zákonů.

Spor začal, když mateřská společnost Super Healthy Kids podala žádost o registraci ochranné známky pro aplikaci Prepear – ta umožňuje uživatelům ukládat recepty a tvořit si vlastní jídelníčky.

„Symbol hrušky s vejčitým listem připomíná logo Applu (nakousnuté jablko) a vytváří podobný komerční dojem,“ stojí v soudním podání nadnárodní společnosti. „Značka Apple je slavná a okamžitě rozpoznatelná. Drobné rozdíly mohou způsobit, že obyčejný spotřebitel může věřit, že je firma přidružená a schválená Applem,“ tvrdí dále.

Russell Monson, spoluzakladatel Prepear, vytvořil petici „Zachraňte hrušku před Jablkem“, která již nasbírala více než 14 000 podpisů. Píše, že společnost tvoří pět zaměstnanců a nemůžu si dovolit zdlouhavý právní boj s firmou velikosti Applu. Logo zaslané k autorizaci úřady přesto hodlá udržet.

ČTĚTE TAKÉ
„Nejodpornější reklama na auto.“ Audi stáhlo vizuál s holčičkou pojídající banán

Apple v soudním dokumentu argumentuje, že od doby, co nabízí i zboží a služby související s péčí o zdraví, životním stylem a stravou, mohou zákazníci předpokládat, že aplikace s recepty je jeho produktem.

  • Apple (vlevo nahoře) si stěžoval i na loga cyklistické stezky v Německu (vpravo nahoře) a norské Pokrokové strany (dole)

„Za malé podniky cítím morální povinnost postavit se právní žalobě Applu a bojovat za právo ponechat si logo,“ napsala spolumajitelka Natalie Monson na Instagram. „Chceme poslat zprávu velkým technologickým společnostem, že šikana malých podniků může mít důsledky.“

Nejde o první případ, kdy se Apple kvůli logu, které považuje za podobné, ohrazuje. Například loni patentový úřad v Norsku upozorňoval, že jablko Pokrokové strany připomíná to jeho. Protestoval rovněž proti symbolu cyklistické stezky v Německu.

×

VIDEO: „Temný chvíle ti dávaj sílu zazářit.“ Madmonq uvádí kampaň pro hráče

Starší článek

Zkušení kreativci i nadějní studenti. VŠE zakládá novou agenturu GEN

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více