Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Socialbakers: Značky, které do živých videí neinvestují, nechávají engagement ležet ladem

Jakub Křešnička23. 7. 202023. 7. 2020

Útraty za placenou propagaci na sociálních sítích rostly na čísla před koronavirovou pandemií, ale cena za proklik je meziročně stále nižší, což je pro firmy příležitost. Stejně tak mají značky šanci oslovit zákazníky přes videoobsah, ukazuje čtvrtletní zpráva společnosti Socialbakers.

Celosvětové útraty za reklamy na sociálních sítích narostly o 26,2 procenta během druhého čtvrtletí oproti úrovni na konci prvního kvartálu. Během posledních dvou týdnů v červnu ovšem zamířily dolů kvůli akci #BlackoutTuesday a bojkotu Facebooku a dalších sociálních sítích. Nejvýrazněji byla situace znát v Severní Americe, kde výdaje na reklamu klesly takřka o 32 procent. Ukazuje to studie Social Media Trends Report od Socialbakers, unifikované digitální platformy sloužící k optimalizaci firemní komunikace na sociálních sítích a digitálního marketingu.

Čtěte také:
„Nabídky dostáváme každý den.“ Dermacol se rozhlíží po obchodu v centru Prahy

„Všimli jsme si propadu už začátkem června, především v USA. To souvisí právě s #BlackoutTuesday. Prakticky okamžitě se útraty vrátily k normálu, protože značky nemají k Facebooku alternativu, přes níž by mohli oslovit a zapojit uživatele v podobném měřítku. Další pokles přišel na konci měsíce a je spojený s bojkotem sociálních sítí, jenž by mohl ovlivnit výsledky i v průběhu třetího kvartálu,“ uvedl Yuval Ben-Itzhak, CEO, Socialbakers.

I když se započítá pokles útrat na konci června, v některých oborech rostly výdaje za placenou reklamu opravdu významně. Šlo především o oblast ubytování, kde ve srovnání s koncem prvního kvartálu výdaje narostly o více než 151 procent, a E-commerce, která za steonou dobu vyrostla o 76,3 procenta.

Šance v proklicích a videích

Celosvětově také během druhého čtvrtletí o 55,3 procenta narostla průměrná cena za proklik (CPC) u placených příspěvků. Co se týče profilů brandů, šlo o nárůst 42,7 procenta na 0,107 dolaru. Socialbakers na druhou stranu upozorňuje, že pro reklamu v hlavních feedech sociálních sítí je CPC meziročně stále takřka o čtvrtinu nižší. „Pro značky, které na to mají rozpočet, to znamená příležitost oslovit širší publikum, než by bylo normálně možné,“ píše se ve zprávě.

Nejčastěji se utrácelo za reklamu na takzvané zdi Facebooku (59,7 procenta), dále to pak byl feed Instagramu a Stories. Míra prokliků byla pak opět nejvyšší na zdi Facebooku (1,85 %). Za ní ale následovala videa na Facebooku a (0,79 %) a Instagramu (0,56).

Tento trend souvisí i s tím, že je od března i kvůli pandemii a s ní spojenými karanténami obecně vyšší zájem o videoobsah na všech sociálních sítích. Nejvíce videí od profilů brandů je na Twitteru, kde se tento podíl počítá na 20 procent. Významně ale roste i formát Facebook Live, jenž užívání se během posledních čtyř měsíců zvýšilo o 126 procent.

„Vzhledem k tomu, že formát live videí vykazuje vytrvale vysoký engagement, předvídáme, že značky budou kanály typu Facebook Live využívat stále častěji i během třetího a čtvrtého kvartálu letošního roku. Značky, které do živých videí neinvestují, nechávají engagement ležet ladem,“ uvedl Yuval Ben-Itzhak.

V České republice není nárůst tolik znatelný a video formát tvoří v červnu méně než patnáct procent z celkového obsahu na Twitteru. Video na Facebooku a Instagramu tvoří kolem 10 až 12 procent z celkového obsahu. Oproti globálu je ale zajímavé, že v ČR je větší obliba videa na Instagramu než na Facebooku. Poměr video formátu napříč platformami je v ČR též daleko vyrovnanější.

Zavřít reklamu

Košík.cz a Nano Energies představují společný projekt Košík Ekoenergie

Starší článek

Když je tou nejlepší reklamou vzduch

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.