Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Služeb a restaurací se dotknou úspory. Češi budou ve výdajích opatrnější

Radovan Valach12. 7. 202027. 10. 2020

Společnost Incomind provedla rozsáhlý průzkum s názvem Mall Shopper IN Change, který mapuje, jak koronavirová krize ovlivnila uvažování a nákupní zvyklosti českých zákazníků a co lze od těchto změn očekávat do budoucna. Některá data z této studie Incomid poskytla týdeníku MAM do aktuální infografiky.

Co nám vadilo?

„V hlavním období krize nejvýrazněji poklesly nákupy odívání, obuvi a sportovního zboží — tři pětiny Čechů je nenakupovaly vůbec, šestina v menším rozsahu. K zásadnímu poklesu nákupů došlo také v případě dalších kategorií,“ vysvětluje Tomáš Drtina, ředitel společnosti Incomind a dodává, že lidé začali své nákupy více plánovat a snažili se omezit a zefektivnit návštěvy obchodů (větší nákupy méně často, méně exponované časy apod.).

„Online byl částečným substitutem obvyklých nákupních míst u všech sledovaných segmentů. Na internetu bylo učiněno 12 až 19 procent nákupů non-food kategorií, nejvíce pak v kategorii módy,“ říká Drtina.

Necitelněji lidé během krize vnímali omezení, která jim znesnadnila nebo znemožňovala setkávat se s blízkými lidmi, ať už šlo o rodinné příslušníky nebo přátele. Nošení roušky vnímala jako velmi omezující necelá třetina dotázaných. Zhruba čtvrtina se pak cítila výrazně dotčena zrušením kulturních či sportovních a jiných akcí, což alespoň částečně vadilo další třetině respondentů. Více než každý druhý dotázaný pak uváděl, že mu vadilo (výrazně nebo částečně), když nemohl do restaurací a kaváren, nefungovaly služby nebo byl omezen provoz nepotravinářských prodejen. V tomto ohledu lidé nejvíce postrádali možnost obstarat si potřeby pro domácnost, obuv a oblečení, elektroniku a sportovní zboží. Rovněž jim vadilo celkové omezení provozu nákupních center.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 13. července 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

V módě jsou věci z druhé ruky. Online secondhandům se mimořádně daří

Starší článek

Společný hon na hosty. Výrobci nápojů pomáhají restauracím

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více