Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Slavné kampaně: Ha(u)te Couture. Zášti se přece můžete vysmát

René Jež, Lionhearted4. 7. 202027. 10. 2020

Z milovaného rebela až na dno nenávisti. Značka Diesel ve slavné dva roky staré kampani hodila všechny hejty s úsměvem za hlavu. Ve světle aktuálních událostí se stává znovu aktuální.

Diesel bývala značka, která symbolizovala rebelství. Jak během let rostla, začínala ale být komfortnější a než aby se vyvíjela, žila spíše ze svých „slavných dní“. Svou osobitost ztratila, snažila se zapadnout. Začala se podobat dalším prémiovým značkám. V komunikaci, cenách, balení. Význam značky postupně vyprchal a zařadila se mezi nevýrazné a nudné konkurenty. Vlivem konformity se změnil i přístup zákazníků. Značka u nich ztratila pozici „love brandu“, nikdo ji neadoroval, neobhajoval, na sociálních sítích se množily hejty: „Diesel je mrtvý“, „Diesel už není cool“, „Diesel prodává předražené hovno, které vypadá jako odpadky a trhá se ve švech“. Takové byly skutečné komentáře skutečných lidí.

PSALI JSME
Revoluční kampaň Volva: Nejprve prodáme auta konkurentů

Najednou bylo „cool“ stěžovat si, jak „uncool“ Diesel je. V průmyslu, který je postavený na statusu značky a na tom, co reprezentuje, začaly tyhle komentáře představovat významný problém. Diesel se však rozhodl online nenávisti postavit a udělal to způsobem, jakým by to značka řešila v době své největší slávy.

Vždy totiž byla tím, kdo přinášel disruptivní originalitu a nebyl jen „rebelem bez příčiny“. Snažila se inspirovat lidi k tomu, aby se vydali svou cestou k úspěšnému životu, a ne tou, která se sluší nebo se očekává. A stejně přistoupil Diesel ke kampani z roku 2018, která vyšla z insightu: „Online hejty si nevybíráte, ale máte na výběr, jestli se jimi budete trápit, nebo ne.“

Více než třetina celé kolekce s nenávistnými nápisy byla prodána za pouhé čtyři dny od uvedení.

Nenávist ztratila sílu

Každý je dnes vystaven nenávistným projevům v online prostředí. Včetně influencerů a značek. Je běžné takové komentáře skrývat a předstírat, že neexistují. Ale skrýváním je nevymažete a rozhodně se tím nestanou neškodné.

Diesel hledal způsob, jak změnit aktuální vnímání značky, a přišel na to, jak tuhle nenávist využít. Protože když vystavíte online nenávist ironii a zesměšnění, tak ji odzbrojíte. Ztrácí pak svou schopnost způsobit újmu. S touto myšlenkou vznikla nová kolekce.

Značka vytvořila „Ha(u)te Couture“ — kolekci, která změnila nenávistné komentáře na módní prohlášení. Každá položka se tak stala příležitostí hrdě odhalit a nosit online hejt, který vám někdo napsal. Vznikla unikátní kolekce určená k tomu, aby nenávisti vzala sílu tím, že ji zveřejní, vystaví hrdě očím ostatních. Myšlenku podtrhoval slogan: The more hate you wear, the less you care.

V kampani se Diesel spojil s devíti celebritami a influencery, nejvíce polarizujícími osobnostmi. V reklamách se objevili Nicki Minaj, Gucci Mane, Tommy Dorfman, Miles Heizer, Barbie Fer­reira, Bella Thorne, Yoo Ah­‑In, Bria Vinaite, Yovanna Ventura a Jonathan Bellini. Každá hvězda si vybrala nenávistné slovo, které jí na sociálních sítích přisoudili, a nechala si ho nalepit na mikiny, bundy a trička od Dieselu.
Následně tuhle příležitost dostal každý, kdo se kdy stal obětí online nenávisti.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v úterý 7. července 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Propad deníků se v květnu ustálil. Nejprodávanější zůstává Blesk, rostl Sport

Starší článek

PRŮZKUM: Rozhodující faktory při nákupu? Klíčová je cena, důvěra i reputace

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.