Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Zastávky se systémem přirozeného chlazení, JCDecaux zlepšuje život ve městech

Redakce MAM31. 7. 20201. 8. 2020

Společnost JCDecaux dokončila vývoj nového typu zastávek veřejné dopravy se systémem přirozeného chlazení vzduchu. Reaguje tak na problém s tepelnými ostrovy ve městech. Nový model zastávek rozšiřuje řadu inovativních přístřešků, které firma představila v loňském roce. Patří mezi ně i zastávky se zelenou střechou, které JCDecaux představila i v Praze a které kromě snižování teploty pomáhají také snižovat míru znečištění vzduchu v ulicích.

„JCDecaux je partnerem měst po celém světě. Stále inovujeme naše produkty a služby, abychom vylepšili každodenní městský život a usilovali o větší udržitelnost. Tyto zastávky se systémem přirozeného chlazení vzduchu a další typy zastávek inspirovaných přírodou rozhodně přispějí ke zvýšení kvality života ve městech, zvláště během letních vln horka. Jde o praktické řešení pro pohodlí obyvatel měst,“ řekl Jean-Charles Decaux, předseda představenstva JCDecaux.

Z dat Světové meteorologické organizace vyplývá, že léta jsou v posledních letech výrazně teplejší, než bývalo dříve zvykem. Růst teplot má celou řadu důsledků včetně vzniku tepelných ostrovů, které mají vliv na zdraví i komfort obyvatel měst. Vznikla proto celá řada iniciativ, které si kladou za cíl vytvořit ve městech naopak chladné zóny. Patří k nim i nové řešení od JCDecaux. Zastávky MHD poskytnou cestujícím pocit pohodlí a příjemné ochlazení i v obdobích intenzivního horka.

Čtěte také:
Máme Praze co nabídnout, říká obchodní ředitelka české pobočky JCDecaux

Oddělení výzkumu a vývoje JCDecaux se inspirovalo přirozeným, dlouho známým procesem, chlazením prostřednictvím odpařování, a aplikovalo jej pro potřeby městského mobiliáře. Horký vzduch prochází vlhkým panelem tvarovaným jako včelí plástev a při průchodu se chladí. Zdrojem vody pro tento proces je dešťová voda ze střechy zastávky. Solární panely na střeše celému systému dodávají potřebnou energii a chytrá čidla sledují v reálném čase povětrnostní podmínky a také pohyb lidí na zastávce, aby systém fungoval efektivně a jen v případě potřeby. Toto řešení s využitím sluneční energie a dešťové vody efektivně nahrazuje klimatizace s vysokou spotřebou energie. Na rozdíl od mlhy, proces odpařování nepředstavuje žádné zdravotní riziko, protože při něm nevznikají mikrokapičky.

Díky přirozenému chlazení vzduchu tak vzniknou malé oázy s velkým komfortem pro cestující. Příjemný pocit je podpořen designem celé zastávky s použitím světlých barev a neupraveného dřeva, aby připomínaly zahradní pergoly. Také sedačky jsou inspirovány nábytkem do interiéru.

Testy v tepelné komoře potvrdily schopnost systému snížit teplotu na zastávce o 4 až 7 °C při teplotě 36 stupňů a vlhkosti vzduchu 50 %. JCDecaux již brzy spustí testování v reálných podmínkách na ulicích měst.

V loňském roce společnost JCDecaux v Praze představila zastávku se zelenou střechou tvořenou rostlinami, které jsou pro tento účel vhodné. Jak můžete vidět na přiložených fotkách, přístřešku se daří velmi dobře i po 9 měsících ostrého provozu.

Zavřít reklamu

LGBT+ kampaní přibývá i na tuzemském trhu

Starší článek

AKA přišla zatím o dva členy

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.