Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Marketing

Investice státu do komunikace výrazně klesly. Havlíček chce podpořit poptávku

Redakce MAM15. 7. 202015. 7. 2020

Během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun, meziročně tedy poklesly o čtvrtinu. Vyplývá to z dat, které pravidelně zveřejňují Asociace komunikačních agentur (AKA) a Asociace public relations (APRA).

Na úbytek veřejných zakázek mělo pravděpodobně největší vliv zastavení české ekonomiky v období od poloviny března do konce května, uvádí AKA a APRA. Pokud se však trend v druhé polovině roku neotočí, může signalizovat i dlouhodobější zpomalení investic ze strany státu. 

„Doufáme, že se naplní slib ministra průmyslu a obchodu Havlíčka, který na konferenci s profesními asociacemi potvrdil, že stát hodlá významně investovat do podpory tuzemské poptávky a minimalizovat rizika dlouhodobé ekonomické recese,“ říká výkonný ředitel AKA Marek Hlavica. Komunikace je hnacím motorem ekonomiky a silným stimulem spotřebitelské poptávky.

PSALI JSME
HLAVICA: Smrtnost soutěží v době covidové

Příslibem mohou být aktuální kampaně na podporu regionů a turistických cílů v České republice. Za pozitivní lze pokládat také dlouhodobě klesající počet rušených zakázek, v uplynulém pololetí se jednalo pouze o dva takové případy.

„Rušené zakázky jsou pro dodavatele problém. Veřejné tendry jsou administrativně náročné a tedy velmi drahé. Agentura do výběrového řízení investuje průměrně tři sta tisíc korun. Rušení tendrů pak dodavatele odrazuje od účasti,“ dodává Marek Hlavica s poukazem na přetrvávající nízkou účast agentur ve výběrových řízeních.

Zvýší se konkurence?

Zadavatel v průměru za posledních 12 měsíců obdržel 2,3 nabídky do veřejných tendrů. „To je velmi nízké číslo vzhledem k tomu, jak vysoce konkurenční je trh komunikačních služeb. Vypovídá to o nezájmu se těchto výběrových řízení účastnit. Pro dobrý výběr je optimální mít 3-5 účastníků tendru, což zajišťuje dostatečný tlak na kvalitu i cenu a zároveň není celý proces pro zadavatele neúměrně administrativně náročný,“ říká Michal Vlasák, člen výkonné rady Asociace public relations.

Komunikační zakázky jsou nicméně nad celkovým průměrem pro všechny druhy veřejných zakázek – ten za rok 2019 činil 1,68 nabídky.

Veřejní zadavatelé patří mezi významné partnery dodavatelů služeb v oblasti komunikace. Zejména v rozvinutých zemích jejich zakázky tvoří i více než 20 % objemu trhu. Loňský rok byl v Česku zatím rekordní – s objemem dvou miliard však přesto tvořil sotva dvě procenta trhu. A statistiky za první pololetí naznačují, že rok 2019 překonán nebude.

Zavřít reklamu

Zoot hledá šéfa marketingu. Dostane na starost rozpočet 60 milionů korun ročně

Starší článek

Pololetní obrat české e-commerce se zvýšil o třetinu. Vede elektronika

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.