Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Marketing

Investice státu do komunikace výrazně klesly. Havlíček chce podpořit poptávku

Redakce MAM15. 7. 202015. 7. 2020

Během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun, meziročně tedy poklesly o čtvrtinu. Vyplývá to z dat, které pravidelně zveřejňují Asociace komunikačních agentur (AKA) a Asociace public relations (APRA).

Na úbytek veřejných zakázek mělo pravděpodobně největší vliv zastavení české ekonomiky v období od poloviny března do konce května, uvádí AKA a APRA. Pokud se však trend v druhé polovině roku neotočí, může signalizovat i dlouhodobější zpomalení investic ze strany státu. 

„Doufáme, že se naplní slib ministra průmyslu a obchodu Havlíčka, který na konferenci s profesními asociacemi potvrdil, že stát hodlá významně investovat do podpory tuzemské poptávky a minimalizovat rizika dlouhodobé ekonomické recese,“ říká výkonný ředitel AKA Marek Hlavica. Komunikace je hnacím motorem ekonomiky a silným stimulem spotřebitelské poptávky.

PSALI JSME
HLAVICA: Smrtnost soutěží v době covidové

Příslibem mohou být aktuální kampaně na podporu regionů a turistických cílů v České republice. Za pozitivní lze pokládat také dlouhodobě klesající počet rušených zakázek, v uplynulém pololetí se jednalo pouze o dva takové případy.

„Rušené zakázky jsou pro dodavatele problém. Veřejné tendry jsou administrativně náročné a tedy velmi drahé. Agentura do výběrového řízení investuje průměrně tři sta tisíc korun. Rušení tendrů pak dodavatele odrazuje od účasti,“ dodává Marek Hlavica s poukazem na přetrvávající nízkou účast agentur ve výběrových řízeních.

Zvýší se konkurence?

Zadavatel v průměru za posledních 12 měsíců obdržel 2,3 nabídky do veřejných tendrů. „To je velmi nízké číslo vzhledem k tomu, jak vysoce konkurenční je trh komunikačních služeb. Vypovídá to o nezájmu se těchto výběrových řízení účastnit. Pro dobrý výběr je optimální mít 3-5 účastníků tendru, což zajišťuje dostatečný tlak na kvalitu i cenu a zároveň není celý proces pro zadavatele neúměrně administrativně náročný,“ říká Michal Vlasák, člen výkonné rady Asociace public relations.

Komunikační zakázky jsou nicméně nad celkovým průměrem pro všechny druhy veřejných zakázek – ten za rok 2019 činil 1,68 nabídky.

Veřejní zadavatelé patří mezi významné partnery dodavatelů služeb v oblasti komunikace. Zejména v rozvinutých zemích jejich zakázky tvoří i více než 20 % objemu trhu. Loňský rok byl v Česku zatím rekordní – s objemem dvou miliard však přesto tvořil sotva dvě procenta trhu. A statistiky za první pololetí naznačují, že rok 2019 překonán nebude.

×

Zoot hledá šéfa marketingu. Dostane na starost rozpočet 60 milionů korun ročně

Starší článek

Pololetní obrat české e-commerce se zvýšil o třetinu. Vede elektronika

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více