Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Češi na roztrhání. Kraje a města svádějí boj o místní online i v TV

Irena Buřívalová6. 7. 202027. 10. 2020

Zpěvák Matěj Ruppert se noří do Vltavy a prochází se po apokalypticky vymeteném Karlově mostě, v ruce přitom třímá klíč „od Prahy“ a slibuje že v matičce stověžaté se budete cítit jako doma. Herec Karel Zima bodře deklamuje „Plzeňský kraj, turistů ráj!“. Spot Karlových varů odvážně slibuje: „Nemusíte v létě do zahraničí, abyste si užili moře…“, moře zážitků samozřejmě.

Zdá se, že kreativci napříč regiony v posledních týdnech až měsících nezaháleli v úsilí přeměnit Česko v dovolenou první volby i pro ty, kteří mají ve zvyku trávit letní měsíce v Chorvatsku nebo v exotičtějších destinacích.

PSALI JSME
VIDEO: K regionům lákajícím turisty se přidala Praha s „praklíčem“ a Ruppertem

Covid dal stopku všem podobným plánům, a tak v následujících týdnech bude daleko jednodušší potkat na výletě v Českém Krumlově kolegu z práce, než asijského turistu. Kraje i některá města do kampaní, převážně založených na spotech a outdoorové reklamě, investovaly miliony korun a rozjely tak nebývalou vnitrostátní soutěž o české dovolenkáře. Ti se letos skutečně na výlety po Česku chystají, podle dat státní příspěvkové organizace CzechTourism je to 79 procent respondentů, přičemž 65 procent ještě není rozhodnuto o konkrétním místě.

Brno rebelující

Na některých spotech je znát, že vznikly „in­‑house“ na úrovni místních samospráv, v případě měst jako je Brno či Karlovy Vary se raději svěřily do rukou profesionálů na komunikaci. Není se čemu divit, Vary letos nemají tahák v podobě festivalu a Brno jednoduše mezi typické letní destinace nepatří. Možná i proto tu zvolili místní komunikační agenturu Media Age, která se zároveň zhostila kampaně pro celý Jihomoravský kraj. Rozpočet na obě kampaně i s nákupem mediálního prostoru a kreativou zatím činí 3,5 milionu korun a může ještě mírně vzrůst s ohledem na další plánovanou vlnu.

Narozdíl od „konkurenčních“ destinací sází Brno a Jihomoravský kraj vedle digitálních kanálů i na klasickou televizní reklamu. „Tušili jsme, že do onlinu půjdou všichni. Televize není pro tento typ kampaní úplně běžná, ale lidé se na ni nyní dívají daleko více, než je v tomto období normálně běžné, takže zásah na naše cílové skupiny bude větší než třeba v outdooru. Ten je trochu omezen aktuálně stále nižší mobilitou lidí. Navíc s ohledem na krizi jsme využili cenových pobídek televizí,“ říká David Blažek, ředitel Media Age.

Kampaň jeho agentury je postavena na bourání obvyklých stereotypů a snaze přepsat pravidla. „Chtěli jsme ukázat, že v Brně to jde dělat po svém,“ doplňuje Blažek. Jedním z bouraných mýtů je například to, že dovolenou s dětmi si nelze užít. Kampaň slibuje, že v Brně to možné je… Cílí však i na klientelu „prázdné hnízdo“, tedy páry s již odrostlými dětmi.

Nejvíce se v propagaci Česka angažuje CzechTourism. Kampaň #světovéČesko s rozpočtem 20 milionů korun má podpořit zájem o cestování po Česku, představit méně navštěvovaná místa a prodloužit sezonu. První vlna běží na vlastních kanálech agentury, tedy na webu, sociálních sítích a portálu Kudyznudy.cz. Od července se pak přidává dramaturgická spolupráce na pořadech České televize, spotové kampaně s osobnostmi jako je Gabriela Koukalová, Ondřej Synek, Jaromír Jágr nebo Pavel Šporcl. Počítá se i s OOH, online a printovou reklamou a aktivací ve spolupráci s partnery mezi které patří například České dráhy nebo T­‑Mobile.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v úterý 7. července 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Máme Praze co nabídnout, říká obchodní ředitelka české pobočky JCDecaux

Starší článek

Poptávka po udržitelné módě roste. H&M rozjíždí se Sellpy mezinárodní expanzi

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.