Vaření je věda! Nový pořad na ČT2 nabídne pohled do kuchyně

27. 4. 2020 11:04

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na ČT2 se tento týden poprvé objeví první část šestidílné vědecké cooking show GurmetLab. Slibuje nečekaná odhalení, praktické rady a zajímavosti ze světa vaření. Pořadem budou provázet gastronomický „geek“ a herec Jan Hofman a manažer českého národního týmu kuchařů a cukrářů Tomáš Popp.

Televizní obrazovky i internet jsou plné pořadů o vaření, potravinách, zdravé stravě. Ti nejlepší kuchaři v nich vysvětlují, jak s jídlem pracují profesionálové – ovšem nikdo už se nezeptá proč. Odpověď na tuto otázku mají proto hledat hlavní protagonisté pořadu Tomáš Popp a Jan Hofman. „Jsem herec a v GurmetLabu hraju postavu gastrogeeka. V praxi to vypadá tak, že má spoustu rozumů, ale je rád, že zvládne míchaná vajíčka. Já osobně jsem větší kuchař, ale s minimem teorie. V GurmetLabu jsem pochopil logiku většiny kuchařských postupů. Je to opravdu věda!“ uznal Hofman.

V šesti dílech budou diváci sledovat přípravu jídel i vědeckým okem termokamer, mikroskopů a analytických přístrojů. Zjistí tak, co se při jejich přípravě děje, i to, že špičkové kuchyně mají stejné přístroje jako Akademie věd, nebo že vypečená kůrka na pečeni je vlastně Maillardova reakce.

První díl odvysílá ČT 2 ve čtvrtek ve 21.00.

Přehled prvních tří epizod

  1. Vůně ryby (vysílání 30. dubna)
  2. Něco tu kvasí (vysílání 14. května)
  3. Mouka v akci (vysílání 21. května)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.