Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Lidé sledují televizi nejvíce za posledních 17 let. Očekává se její posílení v inzerci

Redakce MAM17. 4. 202017. 4. 2020

Během března byla průměrná denní sledovanost televize rekordní, celkově se zvýšila o 30 minut. Nejvíce meziročně narostla ve věkové skupině 15-24 let, šlo o 53 procent. Ukazují to data společnosti Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací.

Rekordní výsledky jsou dané omezeními kvůli pandemii koronaviru. Lidé tráví více času doma, a tak televize dostávají větší prostor. Svědčí o tom skokový nárůst, jaký sledovanost zaznamenala v pondělí 16. března, kdy začalo platit omezení volného pohybu – před obrazovkami lidé strávili o celou hodinu více nad úrovní obvyklou v tuto roční dobu.

Na této nevídané výši vydržela sledovanost celé dva týdny (12. a 13. týden). Mezi 13. a 14. týdnem již nastal pokles, podobně jako v jiných evropských zemích. Lidé se zřejmě postupně adaptovali na novou situaci a například začali trávit přeci jen více času venku. Tomu pomohl na konci března i přechod na letní čas, který poskytl o hodinu více světla na podvečerní venkovní aktivity.

Fakt, že pobyt v parcích a přírodě zůstal jediným legálním trávením volného času mimo domov, způsobil, že i přes „karanténu“ se projevuje znatelný vliv počasí na objem TV sledovanosti. Dlouhé období krásného počasí od 5. do 12. dubna například přispělo ke snížení sledovanosti až na „pouhých“ 20 minut nad průměr posledních tří let. Opětovné zvýšení sledovanosti přineslo až velikonoční volno v pátek a v pondělí a také zhoršení počasí v pondělí a v úterý.

„Meziroční nárůst sledovanosti v období od 11. března do 14. dubna (5 týdnů) pozorujeme napříč všemi částmi české populace. V průměru tento nárůst činí 25 %, absolutně 52 minut. Není příliš rozdíl mezi muži a ženami, avšak existují skupiny obyvatel, u kterých je z různých důvodů tento relativní nárůst výraznější: ekonomicky aktivní diváci (oproti loňskému roku zaznamenala tato skupina nárůst sledovanosti o 33 %), děti 4–14 let (37% nárůst), lidé s VŠ vzděláním (38% nárůst), nejvyšší ABCDE socioekonomická skupina „A“ (42% nárůst) či mladí ve věku 15–24 let (dokonce 53% nárůst),“ píše se též v tiskové zprávě Nielsen Admosphere.

ČT24 má rekordní sledovanost. Kanál se stal nejlépe hodnocenou stanicí

Televize tedy velmi pravděpodobně posílí i v inzerci, pro zadavatele reklamy je mezi mediatypy tradičně nejdůležitější. Během loňského roku z celkové hodnoty inzerce okolo 120 miliard korun dosáhl podíl televize v ceníkové hodnotě takřka 57,5 miliardy korun. Druhým nejsilnějším mediatypem byl v roce 2019 tisk, kde se proinzerovalo necelých 20 miliard korun. Jeho čtenost ale v době koronavirové pandemie klesá a s tím jdou ruku v ruce dolů i investice do tištěných reklamních kampaní.

×

Projekt Fandíme řemeslu má nový web. Živnostníkům pomáhá přežít krizi

Starší článek

„Hledáme cesty, aby bylo méně nejistoty.“ Deník E15 vysílá nový diskusní pořad

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Philip Morris lidem ukáže interaktivní „laboratoř“

Před Průmyslovým palácem na pražském Výstavišti otevře 10. dubna společnost v rámci iniciativy Svět bez kouře prostor, v němž porovnává klasické cigarety s…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Běžecká tramvaj NN chce motivovat lidi, aby se jen nevozili

Do pražských ulic bude celý rok vyjíždět speciální běžecká tramvaj NN TramRun, kterou NN pojišťovna a penzijní společnost zahájila svou jarní kampaň na…
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více