Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Animovaný seriál jako mediální výchova. Projekt učí děti chování na internetu

Externí autor27. 4. 202027. 4. 2020

Jeden svět na školách, vzdělávací program společnosti Člověk v tísni, a  Nadace O2 představují nový mediálně-vzdělávací seriál pro děti s názvem V digitálním světě. Reagují tak na dlouhodobý nedostatek výukových materiálů v oblasti mediální výchovy na prvním stupni základních škol.

Původem francouzský animovaný seriál je určen pro 6-12leté diváky. Přibližuje dětem prostředí „nul a jedniček“ a seznamuje je se základními pojmy a nástroji digitálního světa jako jsou vyhledávače, cookies nebo „lajky“. Vysvětluje principy tvorby bezpečného hesla, rozebírá důvody rodičovské kontroly a upozorňuje na nezbytnost ověřování informací. Otevírá i problematická témata jako jsou například projevy nenávisti a rizikového chování na internetu.

„Z průzkumů vztahu dětí k moderním technologiím a médiím vyplývá, že  značná část dětí tráví na internetu nezřídka i několik hodin denně. Často už ve velmi raném věku. Podle průzkumu EU Kids Online tráví české děti ve věku 9-11 let na internetu v  průměru 114 minut denně. S rostoucím věkem se tato doba prodlužuje. První kroky ve virtuálním prostředí by měly jít ruku v ruce se začátky vzdělávání v této oblasti. Publikováním série V digitálním světě naplňujeme dlouho trvající potřebu doposud chybějících materiálů pro učitele, využitelných při rozvíjení mediální gramotnosti už na  prvním stupni základních škol,“ uvádí Karel Strachota, ředitel Jednoho světa na školách.

Všechny díly i výukové materiály jsou dostupné zdarma online na www.jsns.cz/v-digitalnim-svete nebo na  www.o2chytraskola.cz.

ČT edu. Česká televize spustila web, který pomáhá s domácím učením

V českém znění propůjčily postavičkám své hlasy herečky Dana Syslová (babička), Kateřina Winterová (vypravěčka), Klára Issová (maminka) a Veronika Valíčková (dívka Mína), známá z pořadu ČT:D Terčin zvířecí svět. Mužské hlasy nadabovali herci Igor Orozovič (kostička Ping), Jan Meduna ml. (kostička Pong), moderátor pořadu Wifina České televize Matěj Havelka (kluk Filip) a Svatopluk Schuller (surfař). Role Kocoura se ujal Jan Cina.

  • Kateřina Winterová
  • Dana Syslová
  • Svatopluk Schuller
  • Matěj Havelka
  • Veronika Valíčková
  • Igor Orozovič

Prvních deset dílů (Digitální svět, Vyhledávače, Jak mluvit na internetu, Cookies, Pravda nebo ne?, Sociální sítě, Online hry, Rodičovská kontrola, Lajky a Tvořit na internetu) je dostupných na audiovizuálním výukovém portálu www.jsns.cz, který je po dobu uzavření škol během mimořádné situace související s šířením epidemie COVID-19 otevřen nejen registrovaným uživatelům (převážně učitelům), ale komukoliv, kdo má zájem využívat lekce Jednoho světa na školách. Vyučující a rodiče zde najdou ke každé epizodě i výukové materiály, informační texty a tipy na společné aktivity s dětmi, které upevní a prohloubí znalosti získané při sledování seriálu.

Zároveň je mohou zájemci najít i na vzdělávacím portálu www.o2chytraskola.cz, který učí děti, rodiče a pedagogy používat internet chytře a bezpečně, nabízí řadu tipů rodičům a výukových materiálů učitelům. Tématu bezpečného chování na internetu a digitální gramotnosti se společnost O2 věnuje dlouhodobě. V loňském roce také rozjela vzdělávací portál a grantový program O2 Chytrá škola. „Dlouhodobě vnímáme potřebu našich ‚chytrých’ škol mluvit s mladšími dětmi o tématech, která se jich týkají, ale mají k nim minimum informací, ať už jde o rizikové chování na internetu, kyberšikanu nebo nutnost ověřování informací. Proto jsme se s nadšením rozhodli spolupracovat na představení seriálu V digitálním světě českým dětem,“ říká Dominika Herdová z Nadace O2, která adaptaci seriálu pro české prostředí finančně podpořila.

Původní verze (v originále pod názvem #DansLaToile) vznikla v  koprodukci frankofonních televizních a rozhlasových stanic sdružených v  nadnárodní organizaci LES MÉDIAS FRANCOPHONES PUBLICS (Francie, Belgie, Švýcarsko, Kanada). Pro české prostředí jej pod režií Alice Hurychové nadabovalo studio Soundsquare.

×

Facebook přichází s novinkou: umožní video chat pro 50 lidí

Starší článek

Útraty přes internet se v karanténě zdvojnásobily. Senioři dali za potraviny o 900 % více

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

Sociální síť TikTok má za sebou rok nebývalého růstu a ve stále větší míře ji testují také značky a marketéři. Zábavná forma příspěvků…
16. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Rekonstrukce státu lobbuje za zákon ve stylu Českých drah

Rekonstrukce státu spustila rychlou last minute kampaň v digitálu a na sociálních sítích s pomocí rýmovaček, které se osvědčily už…
15. 1. 202115. 1. 2021
Média

Tištěné tituly MF se vydražily za 4,2 miliony korun. Soud si řekl o repete

Některé tištěné tituly uzavřeného vydavatelství Mladá fronta se včera vydražily, celkem za 4,2 milionu korun bez DPH.  Krajský soud v Českých Budějovicích…
15. 1. 202116. 1. 2021
Lidé

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Za komunikaci Krajského úřadu Středočeského kraje nově zodpovídá bývalá dlouholetá mluvčí mobilního operátora T-Mobile Martina Kemrová. T-Mobile opustila…
15. 1. 202115. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více