Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Ženy nakupují mladší a méně opotřebovaná auta než muži. Cílí na ně speciální kampaň

Vojtěch Lhota11. 3. 202010. 3. 2020

Chování žen při výběru a nákupu ojetých aut je oproti mužskému v mnoha směrech odlišné, vyplývá z dat mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO. Provozovatel stejnojmenných autobazarů na rozdíly myslí už při budování marketingových strategií.

„Aktuálně jsme spustili na Facebooku placenou kampaň ‚Woman in cars‘. Na základě výsledku kampaně plánujeme další kroky, jak se na ženy více zaměřit a lépe se přizpůsobit jejich potřebám,“ uvedla pro MaM.cz Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Ženy chtějí mladší a méně ojeté automobily než muži a jsou ochotny za ně zaplatit v průměru 207 tisíc korun. Nejvyšším tempem u nich roste i nadále zájem o SUV – na úkor hatchbacků a kombi. Zájem o automatickou převodovku za posledních pět let vzrostl o 83 %, poptávka po SUV dokonce dva a půl násobně. Češky utratí za vůz v průměru o 73 tisíc více než například Slovenky.

„Právě na Slovensku běží na pobočkách AAA Auto kampaň k MDŽ na podporu malých vozidel a SUV. Ženy mimo jiné dostávají při příchodu dárek v podobě růže,“ připomíná Topolová.

„Při větší investici, jakou je nákup automobilu, se ženy chovají velice pragmaticky a zvažují veškerá pro a proti.“

„Ženy bývají často při nákupech považovány za rozmařilé, ale to se týká menších částek, které zásadně neovlivňují jejich rozpočet. Při větší investici, jakou je nákup automobilu, se chovají velice pragmaticky a zvažují veškerá pro a proti. Neriskují nákup ojetiny na ulici, ale raději se obrátí na prověřeného prodejce, kam si s sebou mohou vzít i svého automechanika. Za automobil jsou pak ochotny utratit o čtvrtinu více než před pěti lety, protože ho chtějí déle užívat bez nutnosti zásadnější údržby,“ řekla Topolová.

Řidičky již tradičně dávají přednost automobilům s benzínovým pohonem, v loňském roce byl poměr opět o něco vyšší, konkrétně 62 %. Auta s alternativními pohony ženy obecně téměř nevyhledávají. Nejpopulárnější barvou je stejně jako u mužů praktická stříbrnošedá.

TOP 10 nejžádanějším modelů u žen za posledních 5 let:

  2015 2016 2017 2018 2019
1. Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia
2. Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
3. Ford Focus Ford Focus VW Passat Hyundai i30 Škoda Rapid
4. VW Golf VW Passat Ford Focus Škoda Rapid VW Passat
5. VW Passat VW Golf VW Golf VW Passat VW Golf
6. Ford Mondeo Ford Mondeo Hyundai i30 VW Golf Hyundai i30
7. Renault Megane Hyundai i30 Ford Mondeo Ford Focus Hyundai ix20
8. Hyundai i30 VW Polo Renault Megane Kia Ceed Ford Focus
9. Peugeot 206 Renault Megane Kia Ceed Škoda Superb Hyundai i20
10. Renault Clio Opel Astra Škoda Superb Hyundai i20 Kia Ceed

Zavřít reklamu

„Stát zákazem akcí připravil o práci desítky tisíc občanů. Měl by převzít odpovědnost,“ tvrdí asociace

Starší článek

VIDEO: „Konečně zase sex v přírodě.“ Hornbach v nové reklamě vsadil na vášnivý hmyz

Novější článek

Podobné zprávy

Zprávy

Češi nevědí, co je ESG. Změnit to má nový rating

Jen mizivý zlomek Čechů ví, co znamená zkratka ESG. O zkratce slov Environment, Social a Governance, tedy hodnot, které jsou zásadní pro udržitelný rozvoj…
25. 5. 202225. 5. 2022
Marketing

Člověk v tísni dostal ke 30 letům nové logo od Marvilu

Nezisková organizace chce být v komunikaci pozitivnější. Logo symbolizované člověka vybrala v soutěži, do níž se účastníci zapojili pro bono.
25. 5. 202225. 5. 2022
Lidé

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Technologicko-logistická společnost DoDo má na lokálním trhu nové vedení. Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný…
25. 5. 202225. 5. 2022
Sport

Škoda s agenturou World of Online vezmou fanoušky do zákulisí MS v hokeji

Marketingová agentura World of Online (WOO) uspěla v dalším tenderu pro Skoda Auto a připravila online kampaň ke 30. výročí partnerství mezi…
25. 5. 202225. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2
Vedení MarkBBDO přebírají Zdeněk Mikeš s Martinem Marešem

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.