Ženy nakupují mladší a méně opotřebovaná auta než muži. Cílí na ně speciální kampaň

11. 3. 2020 07:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Reklama
SDG

Chování žen při výběru a nákupu ojetých aut je oproti mužskému v mnoha směrech odlišné, vyplývá z dat mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO. Provozovatel stejnojmenných autobazarů na rozdíly myslí už při budování marketingových strategií.

„Aktuálně jsme spustili na Facebooku placenou kampaň ‚Woman in cars‘. Na základě výsledku kampaně plánujeme další kroky, jak se na ženy více zaměřit a lépe se přizpůsobit jejich potřebám,“ uvedla pro MaM.cz Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Ženy chtějí mladší a méně ojeté automobily než muži a jsou ochotny za ně zaplatit v průměru 207 tisíc korun. Nejvyšším tempem u nich roste i nadále zájem o SUV – na úkor hatchbacků a kombi. Zájem o automatickou převodovku za posledních pět let vzrostl o 83 %, poptávka po SUV dokonce dva a půl násobně. Češky utratí za vůz v průměru o 73 tisíc více než například Slovenky.

„Právě na Slovensku běží na pobočkách AAA Auto kampaň k MDŽ na podporu malých vozidel a SUV. Ženy mimo jiné dostávají při příchodu dárek v podobě růže,“ připomíná Topolová.

„Při větší investici, jakou je nákup automobilu, se ženy chovají velice pragmaticky a zvažují veškerá pro a proti.“

„Ženy bývají často při nákupech považovány za rozmařilé, ale to se týká menších částek, které zásadně neovlivňují jejich rozpočet. Při větší investici, jakou je nákup automobilu, se chovají velice pragmaticky a zvažují veškerá pro a proti. Neriskují nákup ojetiny na ulici, ale raději se obrátí na prověřeného prodejce, kam si s sebou mohou vzít i svého automechanika. Za automobil jsou pak ochotny utratit o čtvrtinu více než před pěti lety, protože ho chtějí déle užívat bez nutnosti zásadnější údržby,“ řekla Topolová.

Řidičky již tradičně dávají přednost automobilům s benzínovým pohonem, v loňském roce byl poměr opět o něco vyšší, konkrétně 62 %. Auta s alternativními pohony ženy obecně téměř nevyhledávají. Nejpopulárnější barvou je stejně jako u mužů praktická stříbrnošedá.

TOP 10 nejžádanějším modelů u žen za posledních 5 let:

  2015 2016 2017 2018 2019
1. Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia
2. Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
3. Ford Focus Ford Focus VW Passat Hyundai i30 Škoda Rapid
4. VW Golf VW Passat Ford Focus Škoda Rapid VW Passat
5. VW Passat VW Golf VW Golf VW Passat VW Golf
6. Ford Mondeo Ford Mondeo Hyundai i30 VW Golf Hyundai i30
7. Renault Megane Hyundai i30 Ford Mondeo Ford Focus Hyundai ix20
8. Hyundai i30 VW Polo Renault Megane Kia Ceed Ford Focus
9. Peugeot 206 Renault Megane Kia Ceed Škoda Superb Hyundai i20
10. Renault Clio Opel Astra Škoda Superb Hyundai i20 Kia Ceed

Vojtěch Lhota

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.