Foto: iStock

Časté tendrování nevede k větší efektivitě a kvalitě, tvrdí agentury

23. 3. 2020 06:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ze strany agentur zaznívá názor, že klienti vyhlašují tendry často na každý menší projekt. A agentury pak pracují pouze projektově. Navíc velcí zadavatelé už prakticky nemají jen jednu agenturu, výjimkou je snad jedině O2. Všichni pracují seskupinou agentur, nebo – v případě menšího klienta – se agentury neustále točí. Na druhou stranu se na trhu již objevují i agentury, které časté tendrování odmítají, do výběrových řízení se většinou nehlásí a pracují s klienty, pokud je osloví napřímo.

Podle průzkumu MAM agentury jako velký problém tendrů zmiňují i tlak na cenu. Například Robert Haas, spoluzakladatel agentury Symbio, vnímá tlak na cenu ze strany nákupního oddělení jako důvod k odstoupení z výběrového řízení. Podle něj tak klientovi nejde o kvalitní řešení, ale o co nejlevnější.

Ani iniciativa „Férový tendr“ Asociace komunikačních agentur (AKA), kterou agentury veskrze podporují, neřeší problém cenové hladiny. O finančním rámci tendrovaného projektu se nikdy na začátku výběrového řízení nemluví. Část názorů ze strany agentur i zadavatelů týkajících se pořádání tendrů, které redakce sesbírala v rámci svého průzkumu, zveřejňujeme v aktuálním vydání.

Celý článek si můžete přečíst v tištěném magazínu Marketing & Media, který vyšel v pondělí 23. 3. Přeplatit si ho můžete zde.

Foto: iStock

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.