Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: GrowJob Institut
Marketing

5 tipů jak být kreativnější

Aneta Martinek8. 3. 201925. 6. 2019

Vymyslet marketingovou kampaň, která dostane světové ohodnocení? Rozjet originální byznys, který je jedinečný na místním trhu? Nebo vyřešit problematickou situaci tak, jak to nikdo nečekal? To chce pořádnou dávku kreativního myšlení. Jsou spekulace, jestli se člověk kreativní už rodí, nebo si dovednost může vypracovat během života. A je dokázáno, že kreativní myšlení lze naučit. Jak svou reativitu odblokovat a probudit své tvůrčí já?

1) Odpor je přirozená věc

Steven Pressfield ve své knize Válka umění píše, že cítit odpor je naprosto přirozená věc, která neznamená nic špatného. Naopak. Je to známka toho, že nám na projektu záleží. Bez odporu nevznikne umělec. Bez odporu nepřijde ten pocit uspokojení při překonání sebe sama. Každý velký spisovatel, vynálezce, úspěšný manažer, začínal svou cestu bojem s odporem. Každý krok k vysněnému stavu něco stojí, je to cesta mimo komfortní zónu a dobrá zpráva je, že odpor jde porazit.

2) Hluboká práce

Nejlepším způsobem pro kreativní proces a odblokování odporu je hluboká práce. Je to stav, kdy je kognitivní potenciáln využíván na maximum. Pokud budeme neustále vyrušováni od práce, ať už notifikacemi a sociálními sítěmi, nebo kolegy, nikdy se do takového stavu nedostaneme. Dovolte si být offline. Od sítí i lidí. Dejte si do kalendáře blok, kdy vás kolegové nebudou rušit, řekněte jim o tom. Mějte telefon v režimu nerušit, na počítači si vypněte upozornění. Dobrý hack je mít druhý displej jako rozšířenou obrazovku, kde neuvíte spodní lištu s dalšími aplikacemi a budete se soustředit jen na tu činnost, kterou chcete vykonávat.

3) Budujte komunitu

Obklopujte se lidmi, kteří jsou lepší než vy. K posouvání vlastní kreativity a vymýšlení nápadů pomůže, když se stýkáte s lidmi, kteří vás inspirují. Řeknou vám na jednu věc několik úhlů pohledů, které vás nenapadnou. Ukážou vám, jak dané situace vyřešili oni a jaké plusy a mínusy takové řešení mělo. Předejte tak zbytečnému troskotání nápadu. Jděte mimo svojí sociální bublinu a ptejte se. Na marketingovou kampaň na mycí prostředek se zeptejte své babičky. Jděte k cílovce a diskutujte. Nebojte se inspirovat v zahraničí. Tomáš Čupr tak vybudoval Slevomat nebo DámeJídlo.

4) Tužka a papír

Zapisujte si. Petr Kováčik, bývalý CEO českého slevového vyhledávače skrz.cz, si všechny nápady zapisuje do Evernote s #byznysNapady a pravidelně ho updatuje a vrací se k němu. Udělejte si sešit, kam si nápady, ať už na byznys nebo co uvaříte k večeři, budete zapisovat. Můžou být i šílené, nezrealizovatelné, ale to nevadí. Důležité je, je někam zapsat. Pokud už nějaký nápad máte, udělejte si myšlenkovou mapu, rozepisujte si vše, co vás k tomu napadá. Ať už offline nebo online.

5) Procvičujte

Kreativita se musí procvičovat. Existujte mnoho kreativních technik, které na internetu najdete. Vyhledejte cvičebnice, které si můžete koupit. Nejjednodušší technikou, kterou můžete začít hned teď, je dělat věci obráceně. Začněte si čistit zuby druhou rukou. Dejte si hodinky na druhou ruku, než je normálně nosíte. Tomáš Baránek, ředitel Jan Melvil Publishing, zase doporučuje si změnit mailového klienta. Tahle technika vás nejen vytrhne z běžné každodenní rutiny, ale zároveň vám poskytne novou a obohacující perpektivu.

Posilovat a rozvíjet svou kreativitu je běh na dlouho trať, který vyžaduje sebedisciplínu. Nenechte se odradit odporem, naplánujte si hlubokou práci, inspirujte se, zapisujte si a trénujte. Jak říká Dean Kamen, vynálezce Segwaye, nejdřív musíte políbit hodně žab, než najdete prince.

Autorka je eventová a marketingová manažerka GrowJOB Institute

×

Přijďte si s námi povídat

Starší článek

Johny Machette: Influencer nemá být prodejní katalog

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více