Z magazínových webů CNC rezonuje hlavně feminismus a debatní souboje

4. 6. 2018 00:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vytvořit jednotný a konkurenceschopný videoobsah je dlouhodobý proces, o který se už šest měsíců pokouší kreativní producent Petr Cífka v nově vytvořeném videohubu magazínů vydavatelství Czech News Center (CNC).

„Mou primární rolí není udělat výrazný virální zásah,“ říká muž, který do nejsilnějšího mediálního domu přišel z FTV Prima, kde měl na starosti weby Prima Cool a Prima Style.

Jeho hlavní odpovědností je zvýšit výkonnost videoobsahu webů Info, E15, Ženy, Blesk pro ženy, Supermámy, Maminka, Reflex a řady dalších. Výjimku tvoří Blesk.cz a Sport.cz. Ty mají s ohledem na jiný styl zpravodajství a množství přímých přenosů vlastní producentské skupiny.

Branky, body, milionáři

U zrodu provokativního formátu Branky, body, kokoti, který se nelichotivě strefuje především do mužů, stála myšlenka „artikulovat témata pomocí úderného videa.“ Feministické články, téma nerovnosti v pracovních příležitostech, totiž redakce ženských magazínů zpracovávají už několik let v textové podobě. Ještě nikdy ale neměly takový zásah jako ve chvíli, kdy vznikla výše jmenovaná relace. Tým čtyř redaktorek napsal scénář, producent do role komentátorky získal herečku Terezu Dočkalovou, se kterou už v minulosti spolupracoval a vznikl pilotní díl. Výsledkem je formát v délce necelých čtyř minut, který díky sdílení na Facebooku zhlédlo téměř 500 tisíc lidí.

„Zdá se, že lidé chtějí tento typ kousavé satiry. Feminismus je zjevně větší téma, než jsme si mysleli,“ říká videomanažer, supervizor a spolutvůrce v jedné osobě s tím, že „díky úspěšnému videu má spousta žen pocit, že jejich hlas je konečně slyšet“.

S Cífkovým příchodem se ale pojí i další nové pořady. Například dvanáctidílná série Pornoherečka radí na webu Ženy.cz, nebo Portréty miliardářů deníku E15.

V rámci Reflexu se svým týmem pracují na diskuzním pořadu Proti sobě. „Ještě je ve vývoji a chceme se v něm zabývat konfrontací na nějaké společenské téma,“ popsal producent. Duel Jiřího Ovčáčka se šéfem strany Pirátů Ivanem Bartošem z této série zaznamenal na sociálních sítích 15 tisíc zobrazení.

Vytvořit, najít a vydržet

„Mým úkolem je vytvořit vlajkové lodě v segmentu videa, s nimiž by se lidé ztotožnili,“ řekl Cífka, podle kterého má každé médium vlastní DNA, jíž je třeba přiřadit vhodný formát.

Nově vytvořená funkce kreativního producenta má o to větší záběr, že stojí i na spolupráci s jednotlivými videomanažery, kteří spadají pod konkrétní redakci. Cífka tak dostal větší pravomoce a koordinuje tým kameramanů a střihačů pro všechny platformy.“

A přestože nový videoobsah CNC zatím nejvíc zaujal zmíněným provokativním videem, Cífka věří, že úspěšnost nových formátů bude dlouhodobá. „Branky, Body, Kokoti je sice nadplán, který vznikl spontánně, ale já bych si přál, abychom s ním jako s pravidelnou týdenní relací vydrželi alespoň rok,“ přiznává.

„Pochopitelně, že u takto komediální šarže hrozí riziko, že se po desátém dílu okouká,“ říká Cífka o satirickém pořadu s herečkou Terezou Dočkalovou, který se stal hitem sociálních sítí.
Foto: CNC

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.