Zetor má „ferrari mezi traktory“. Jeho nový model sklidil mediální ohlas i pochvalu od BBC

7. 5. 2018 00:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Traktory Zetor v minulosti bojovaly s horším vnímáním designu ze strany zákazníků. Proto se brněnská značka rozhodla navázat spolupráci s italským designérem značky Ferrari, studiem Pininfarina. To pro značku navrhlo jiný designový směr.

Nový vzhled traktorů firma představila na veletrhu Agritechnica v Hannoveru v roce 2015, což je největší mezinárodní veletrh zemědělské techniky. Odhalení traktoru s názvem „Zetor by Pininfarina“ proběhlo ve stylu velkých automobilových značek na autosalonech. Při slavnostním odhalení slovenskou modelkou Lucií Javorčekovou byli na místě k dispozici novinářům i zástupci značek Zetor a Pininfarina.

Sexy jako Zetor

Vhodnou strategií se ukázalo představit designový traktor v úvodní den výstavy a odložit tiskovou konferenci až na druhý výstavní den. Zpráva a zájem o designový koncept se během akce rozšířily a na oficiální tiskovou konferenci díky tomu přišlo třikrát víc novinářů než bylo původně pozváno. Kromě 73 výstupů v České republice dosáhl nový traktor i světové medializace na on-line serverech typu BBC, Daily Mail nebo Fox News a v dalších 165 médiích ze 46 zemí včetně Francie, Polska, Ameriky nebo Vietnamu. Britská BBC stroj nazvala „nejvíce sexy traktorem na světě“.

Náklady zahrnovaly spolupráci se studiem Pininfarina, výrobu makety traktoru a výdaje spojené s uspořádáním eventu v Hannoveru. Když se rozpočítaly, ukázalo se, že každých tisíc oslovených lidí přišlo Zetor na 231 korun.

Hannoverského veletrhu se tehdy zúčastnilo 451 tisíc lidí, a jen stánek značky Zetor navštívilo 50 tisíc zájemců.

„Postupně uvádíme traktory v tomto designu do sériové výroby. První traktor ze série Zetor Mayor půjde do výroby letos v létě. Do budoucna plánujeme, že všech našich šest sériových řad bude mít jednotný vizuální styl,“ vysvětluje marketingový manažer Martin Jurkovič.

Na představení nového vzhledu traktoru spolupracovala se Zetorem agentura AMI Communications. Tato veletržní akce přinesla firmě dvě ocenění v soutěži Česká cena za public relations v roce 2016.

Podle organizátorů veletrhu Agritechnica 2015 v Hannoveru byl nový vzhled traktorů Zetor jedním z deseti nejdiskutovanějších témat.
Foto: Zetor Tractors

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.