Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Vizuální identitu NGP vyhrál zase Najbrt

Redakce MAM7. 5. 2018

Národní galerie Praha (NGP) si na druhý pokus vybrala novou vizuální identitu včetně loga. Po rozpaky způsobivším zrušeném výběrovém řízení z roku 2015, si na pomoc přizvala organizaci Czechdesign, která prosazuje uplatňování designu v praxi. V uzavřené soutěži pořádané od ledna zvítězilo renomované Studio Najbrt.

Do soutěže, jejímž cílem bylo “najít grafickou identitu, která Národní galerii zpřístupní široké veřejnosti atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací”, byla pozvána vybraná desítka grafických designérů a studií. Kromě Studia Najbrt to byli 2017 Designers, Breisky, Dynamo Design, Heyduk, Musil & Strnad, Laboratoř Petra Babáka, Markéta Steinert, Side2, Studio Petrohrad a Symbiont.

Sedmero tvůrců – včetně Laboratoře, která předložila návrh “ilustrující demokratizaci grafického designu”, konkrétně logo galerie napsané písmy Times a Arial – zůstalo v prvním kole. A do kola druhého s Najbrtem postoupila studia Heyduk, Musil & Strnad a Side2.

“Návrh Studia Najbrt vnímáme jako komplexní systém komunikace, který nabízí flexibilitu a zároveň jedinečnou vizuální identitu. Logo NGP otevírá prostor pro práci se všemi typy sdělení – textovým, obrazovým i audiovizuálním a umožňuje prezentaci širokého spektra aktivit a umění od starověku po současnost,” komentovala vítězný návrh odborná porota, ve které společně se zástupci galerie zasedali grafičtí designéři a pedagogové Alan Záruba, Kristýna Fišerová a Tomáš Brousil a ředitelka Czechdesignu Jana Vinšová.

“Šlo nám o to, aby identita byly zřejmá z každého vizuálu galerie. Bude pro ni pracovat tým několika studií. Mysleli jsme na to, aby je práce bavila a aby umožnovala různá řešení pro různé typy výstav,” říká Aleš Najbrt s tím, že “jednoduché logo symbolizuje obraz jako takový a dává prostor vhledu do národní galerie a jejích výstav”.

Zase ten Najbrt?!

Studio Aleše Najbrta vyhrává veřejné zakázky pro státní instituce tak často, že to bývá terčem laické kritiky. V čem spočívá jeho úspěch?

“Máme výhodu relativně širokého týmu. Finální návrh vyplyne z jeho diskuse. A mám zásadu, že není možné usnout na vavřínech. Věci je třeba měnit a přemýšlet nad nimi během celého procesu. I velké fotbalové týmy rozhodují zápasy v posledních minutách. Taková je i naše práce – do poslední chvíle měníme a upravujeme, aby výsledek byl co nejlepší,” vysvětluje sám Najbrt.

“Samozřejmě jsme si říkali, že bude odezva na to, že zase vyhraje Studio Najbrt. V kvalitě návrhů bylo druhé kolo velmi těsné. Připravit promyšlený systém vizuální komunikace umí u nás víc studií. Ve Studiu Najbrt ale dokáží spojit design, kvalitní typografii a moderní formu propagace v jeden celek. Neuzavírají se ničemu, jdou do náročných zadání, vyvíjejí se, a proto na trhu často dominují. Jejich návrh nejlíp vystihl zadání, je platformou pro spolupráci galerie s jinými grafiky a kumuloval v sobě vše, co NGP potřebuje,” říká člen poroty a kreativní ředitel skupiny Nova Alan Záruba.

“Chtěli jsme, aby vznikla silná vizuální identita Národní galerie, protože ta nic takového překvapivě dosud neměla. Nešlo tedy ani tak o logo, ale o systém. Chceme, aby bylo na první pohled jasné, která tiskovina je vydávaná NG,” dodal k tomu generální ředitel NG Jiří Fajt.

Nová grafická identita do příštího roku postupně promění všechny nástroje vizuální komunikace NGP přes plakáty, publikace, propagační materiály, merchandising, navigační systém v budovách až po web.

“Logo je jednoduché, to bude zase problém,” směje se Aleš Najbrt, jehož grafické studio vyhrálo soutěž Národní galerie.

Jednoduché logo Národní galerie Praha symbolizuje obraz. Celková hodnota zakázky na novou vizuální identitu je 1,3 milionu korun.
Foto: Národní galerie Praha

×

Co by tomu řekli v cizině? Už to víme…

Starší článek

Hodnocení reklamy: Televize / duben 2018

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Pixabay.com

Olympiáda opět v ohrožení. Některé sporty se premiéry nejspíš nedočkají

Postupující pandemie je i přes přítomnost vakcín na trhu stále strašákem organizátorů, průzkumy mezi Japonci navíc ukazují, že si hry ani…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Agentura Allmedia4U mění název na Insighters. „Lépe odpovídá našemu …

PR a digitální agentura Allmedia4U vstoupila do roku 2021 s novým názvem Insighters. Společně s ním změnila společnost grafickou…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Corny tvoří jarní kampaň. S agenturou McShakespeare

Značka cereálních tyčinek Corny si v tendru na velkou jarní kampaň vybrala obsahovou agenturu McShakespeare. Úkolem pro McShakespeare bude tvorba…
20. 1. 202120. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle…
20. 1. 202120. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil v MF
PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více