Nesnažíme se soupeřit s Prahou. Našli jsme si svou díru na trhu

7. 5. 2018 00:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Když jste druhé největší město v zemi, vždycky je jedno místo před vámi – ať už z hlediska pozornosti médií, významností akcí nebo zájmem turistů. Proto jsme se v rámci marketingu města Brna rozhodli nikoho nedohánět.

Podívali jsme se na to, v čem jsme silní. I když by se například nabízely památky a historické dědictví – ve srovnání s „tím prvním“ opět vyjdeme poraženi. Co takhle komunity, lokálové, humor, bizzare, věci na hraně – to už by šlo! Autenticita jako klíč ke všemu. Nejsme skanzenem pro turisty, budujeme si město pro sebe a turisté jsou tu stále vítanější. Přibíráme je sem a naplňujeme tak trend v cestování, kdy je turista vnímán jako „dočasný místní“. Zakázali jsme si srovnání s kýmkoliv, trapný humor a hantec, oficiálně vyhlížející propagaci s marketingovými texty plnými klišé.

Výzvou je vymanit se z provinčnosti a zakomplexovanosti vůči hlavnímu městu. Proto se snažíme stavět marketing na komunitách, skvělé atmosféře v centru či rozvíjející se gastro scéně. A na přirozené multikulturalitě, která vzniká díky boomu IT firem, vědeckých center nebo zahraničních studentů. Třešničkou na dortu bude sjednocení celé komunikace města vůči obyvatelům, byznysu a turistům.

Například v rámci kampaně #kopemezabrno se snažíme místním vysvětlit, proč se všude kope a k čemu jim ty díry a uzavírky vlastně jsou. Třeba na jednom rozkopaném náměstí, které je obklopeno magistrátními budovami, najdou kolemjdoucí ceduli: „Skejtpark pro úředníky?“ Náměstí svým zvlněným povrchem už léta skejtpark opravdu připomíná. Pod tímto nápisem je pak umístěn text, který věc uvádí na pravou míru. Reakce na takto odlehčenou komunikaci máme dvojího typu – naštěstí převládají ty pozitivní, kdy Brňané vyzdvihují jednoduchost sdělení a schopnost zaujmout. Samozřejmě se najdou i tací, pro které humor a nadsázka do komunikace veřejné správy nepatří. Testujeme si tedy, co naše obyvatele zaujme, a jak se zvyšuje informovanost o tom, co město pro občany dělá. Tato nová strategie má ale úskalí – musí ji ustát vedení města. A to se v Brně zatím daří.

Barbora Podhrázská, vedoucí Kanceláře marketingu a zahraničních vztahů, Magistrát města Brna

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.