Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Najít agenturu je to nejlehčí, pokud sami víte, co od ní chcete

Redakce MAM28. 5. 2018

Říká se, že lidé mají takovou vládu, jakou si zaslouží. A s firmami a agenturami je to stejné. V České spořitelně jich máme pro jistotu celou řadu. Důležité je uvědomit si, že sebelepší agentura, ani celý balík skvělých agentur, vás nespasí, pokud nemáte sami jasno, jakým směrem chcete jít.

Myslím, že agenturu najímáte kvůli její expertíze a kapacitám, jaké nejste schopni pokrýt interně. Strategie ale musí zůstat doma. A právě u strategie je potřeba vždy začít. Ta digitální vyžaduje jiné dovednosti, než bylo v marketingu zvykem. Nestačí jen natočit TV spot a ten násilně rozsekat a nasadit všude, na co jsou peníze. Produkovat digitální obsah totiž nelze bez znalosti platforem, pro které je určený, představy o cílení a bez práce s daty.

Ale nemysleme si, že digitál je samospasitelný. Síla televize a dalších tradičních médií je neoddiskutovatelná. Úloha on-linu je ale jiná. Dokáže dovyprávět příběh, aktivovat, prodávat a zvyšovat loajalitu.

Tohle všechno musíte dostat do hlavy všem svým kolegům, ještě než se pustíte do výběru agentur. Klíčové slovo je synergie. A pokud máte rádi buzzwordy, tak nejblíže jsou storytelling, omnichannel a data. Jedno rezonuje marketingem, druhé digitálem a další CRM oddělením. A nevyhraje ten, kdo křičí hlasitěji. Vítězem je ten, kdo vše dokáže skloubit.

Svým zákazníkům pak přinášíte kus příběhu tam, kde se zrovna nacházejí, a navazujete dalším kouskem zase tam, kde je jim to příjemné. Když nedostanou první zprávu v TV, musí jí dostat jinde. Když nenakoupí on-line, nakoupí off-line.

Samotný výběr agentury z pohledu digitálu je vždy trochu vabank. Chceme vše nechat na hlavní agentuře? Ta nikdy nebude silná ve všem. Chceme zapojit specializované agentury? Ale jak moc specializované mají být? Budou si agentury vzájemně rozumět, nebo si půjdou po krku? Naštěstí aspoň mediálka bývá jen jedna.

Žádný recept neexistuje. Vybrat agenturu je ale nakonec to jednodušší. Daleko více práce je začlenit ji do ekosystému firmy a její strategie, ale i ostatních agentur. Nikdy jsem nevěřil, že to může trvat i rok. Teď už věřím.

Petr Pluháček, digital content manager, Česká spořitelna

×

1. Soukup: Spory mezi J&T a CEFC neovlivňují Barrandov

Starší článek

Hodnocení reklamy: Tisk / květen 2018

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Pixabay.com

Olympiáda opět v ohrožení. Některé sporty se premiéry nejspíš nedočkají

Postupující pandemie je i přes přítomnost vakcín na trhu stále strašákem organizátorů, průzkumy mezi Japonci navíc ukazují, že si hry ani…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Agentura Allmedia4U mění název na Insighters. „Lépe odpovídá našemu …

PR a digitální agentura Allmedia4U vstoupila do roku 2021 s novým názvem Insighters. Společně s ním změnila společnost grafickou…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Corny tvoří jarní kampaň. S agenturou McShakespeare

Značka cereálních tyčinek Corny si v tendru na velkou jarní kampaň vybrala obsahovou agenturu McShakespeare. Úkolem pro McShakespeare bude tvorba…
20. 1. 202120. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle…
20. 1. 202120. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil v MF
PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více