Najít agenturu je to nejlehčí, pokud sami víte, co od ní chcete

28. 5. 2018 00:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Říká se, že lidé mají takovou vládu, jakou si zaslouží. A s firmami a agenturami je to stejné. V České spořitelně jich máme pro jistotu celou řadu. Důležité je uvědomit si, že sebelepší agentura, ani celý balík skvělých agentur, vás nespasí, pokud nemáte sami jasno, jakým směrem chcete jít.

Myslím, že agenturu najímáte kvůli její expertíze a kapacitám, jaké nejste schopni pokrýt interně. Strategie ale musí zůstat doma. A právě u strategie je potřeba vždy začít. Ta digitální vyžaduje jiné dovednosti, než bylo v marketingu zvykem. Nestačí jen natočit TV spot a ten násilně rozsekat a nasadit všude, na co jsou peníze. Produkovat digitální obsah totiž nelze bez znalosti platforem, pro které je určený, představy o cílení a bez práce s daty.

Ale nemysleme si, že digitál je samospasitelný. Síla televize a dalších tradičních médií je neoddiskutovatelná. Úloha on-linu je ale jiná. Dokáže dovyprávět příběh, aktivovat, prodávat a zvyšovat loajalitu.

Tohle všechno musíte dostat do hlavy všem svým kolegům, ještě než se pustíte do výběru agentur. Klíčové slovo je synergie. A pokud máte rádi buzzwordy, tak nejblíže jsou storytelling, omnichannel a data. Jedno rezonuje marketingem, druhé digitálem a další CRM oddělením. A nevyhraje ten, kdo křičí hlasitěji. Vítězem je ten, kdo vše dokáže skloubit.

Svým zákazníkům pak přinášíte kus příběhu tam, kde se zrovna nacházejí, a navazujete dalším kouskem zase tam, kde je jim to příjemné. Když nedostanou první zprávu v TV, musí jí dostat jinde. Když nenakoupí on-line, nakoupí off-line.

Samotný výběr agentury z pohledu digitálu je vždy trochu vabank. Chceme vše nechat na hlavní agentuře? Ta nikdy nebude silná ve všem. Chceme zapojit specializované agentury? Ale jak moc specializované mají být? Budou si agentury vzájemně rozumět, nebo si půjdou po krku? Naštěstí aspoň mediálka bývá jen jedna.

Žádný recept neexistuje. Vybrat agenturu je ale nakonec to jednodušší. Daleko více práce je začlenit ji do ekosystému firmy a její strategie, ale i ostatních agentur. Nikdy jsem nevěřil, že to může trvat i rok. Teď už věřím.

Petr Pluháček, digital content manager, Česká spořitelna

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.