Češi, loterijní hry a pátek třináctého

14. 5. 2018 00:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pátek třináctého je někým považován za šťastný, jiní jej vnímají opačně. Jak jste na tom vy? Bojíte se pověr nebo zkoušíte štěstí v tom, na co si jindy netroufnete?

Z průzkumu Ipsosu prostřednictvím aplikace Instant Research (služba společnosti Ipsos pro rychlý výzkum, pozn. red.) víme, že více než 3/4 naší populace sází na loterijní hry – tedy loterie, kurzovní sázky nebo stírací losy.

A přesto, že více než polovina tvrdí, že hraje jen nepravidelně, utrácí za ně kolem 150 Kč měsíčně (u pravidelných sázkařů je to v průměru kolem 250 až 350 Kč měsíčně).

,Navíc se sázky s produktivním věkem mění. Polovina střední generace (ve věku 36-53 let) utrácí měsíčně od 150 Kč výše a téměř 10 procent z nich přiznává, že prosází i 550 Kč a více. Zato mladší generace (do 35 let) je umírněnější a většina utratí do 250 Kč za měsíc. Navíc část mladých preferuje on-line sportovní sázky s možností sázet před i v průběhu utkání (tzv. live betting), a to i přes telefon.

A když jde o symbolické dny, jako v pátek 13., zkouší své štěstí více lidí než jindy. Společnost Sazka, která má vedoucí postavení v oboru, má v tomto ohledu jednoznačné statistiky: „Na oba pátky 13. jsme v uplynulém roce přijali dohromady téměř milion sázenek. O tato mimořádná slosování je mezi zákazníky ve srovnání s běžným termínem až trojnásobně vyšší zájem. Své štěstí v tento den totiž často zkoušejí i lidé, kteří jinak loterie vůbec nehrají,“ uvedl na webu Sazky ředitel komunikace Václav Friedmann.

V případě dotazů či zájmu o výsledky výzkumu Ipsosu kontaktujte prosím Evu Hermannovou – [email protected].

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.