Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Axa ukázala, jak zatočit s pochybnými publishery v affliate kanálu

Redakce MAM14. 5. 2018

Článek Affiliate: platíte jen za prodeje (MAM 10/2018) krásně vyzdvihl všechny přednosti affiliate inzerce. Nezmínil ovšem temné stránky tohoto kanálu. Vzpomínám si na kauzu okolo velkého českého e-shopu s parfémy. Několik měsíců po internetu blikaly bannery se zprávou, že likviduje sklady a nabízí slevy až 90 procent.

Po prokliku ale na webu žádná informace k megaslevám nebyla. Banner lhal, měl za cíl přivést návštěvníka do e-shopu, aby autor bannerů – affiliatový publisher – dostal provizi.

Samozřejmě naprostá většina podvedených nenakoupila. Někteří napálení nicméně na tuto epizodu rychle zapomněli a když pak potřebovali nový parfém, díky síle značky e-shopu zamířili znovu na známý portál a nakoupili tam za normální cenu.

Pokud ke konverzi došlo do 30 dnů, autor bannerů si mnul ruce. Dle podmínek affiliatové sítě mu za takový nákup náležela provize. E-shop ji musel vyplatit, i když lživé informace publikované tímto publisherem rozhořčily velkou část zákazníků.

Sofistikovanost takovýchto publisherů se časem ještě zvýšila. Dnes si zákazník může například nainstalovat extenzi do prohlížeče, která ho upozorní na to, že v daném e-shopu by mohl dostat slevu z cashbackového programu. Extenze ho přesměruje na web publishera, následně zpět na e-shop a výrobek je o pět procent levnější. Publisher je vyplatí zákazníkovi formou cash-backu a zbytek smluvené provize si nechá.

Pokud blogger uvede recenzi nového udělátka, a přivede jí prodejci nové zákazníky, je jeho přínos nepopiratelný a e-shop za ni rád zaplatí. Může ho to vyjít levněji než zákazníky akvírovat jinými formami reklamy.

Zlatý grál maximalizace přínosu affiliate programu pro inzerenta tedy spočívá v oddělení zrna od plev a zbavení se pochybných publisherů. Na zákrok affiliatových sítí nelze příliš spoléhat. Ty mají provizi ze všech odměn svých publisherů stejnou.

Řešení ukázala nedávno Axa Assistance, které se podařilo zvýšit návratnost investice do affiliate kanálu o 180 procent. Ze všeho nejdřív manuálně identifikovala hříšníky a ze svého affiliate programu je rovnou vyřadila.

Pavel Šíma, ředitel, Roivenue

×

Brno bylo vždycky své, a je takové dodnes

Starší článek

Mediální nakládačka Gábině Koukalové by porazila i koně

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Pixabay.com

Olympiáda opět v ohrožení. Některé sporty se premiéry nejspíš nedočkají

Postupující pandemie je i přes přítomnost vakcín na trhu stále strašákem organizátorů, průzkumy mezi Japonci navíc ukazují, že si hry ani…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Agentura Allmedia4U mění název na Insighters. „Lépe odpovídá našemu …

PR a digitální agentura Allmedia4U vstoupila do roku 2021 s novým názvem Insighters. Společně s ním změnila společnost grafickou…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Corny tvoří jarní kampaň. S agenturou McShakespeare

Značka cereálních tyčinek Corny si v tendru na velkou jarní kampaň vybrala obsahovou agenturu McShakespeare. Úkolem pro McShakespeare bude tvorba…
20. 1. 202120. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle…
20. 1. 202120. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil v MF
PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více