7. Z webů možná zmizí lišty informující o cookies

28. 5. 2018 00:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

České e-shopy, internetová média, ale ani marketingové projekty už nebudou muset vynucovat souhlas uživatele se zpracováním cookies, tedy dočasných technických dat identifikujících konkrétní počítač. Dnes se tak nejčastěji děje prostřednictvím překryvných lišt a vyskakujících oken na webech. Povinnost získat vědomý souhlas uživatele se zpracováním cookies vzešla před několika lety z evropské směrnice, a v praxi se ukázalo, že uživatelé výzvy vesměs ignorují. Se zrušením této povinnosti počítá návrh Úřadu pro ochranu osobních údajů, který do konce června sbírá připomínky odborné veřejnosti. Doporučení má překlenout období, kdy už platí GDPR, ale ještě zároveň není finálně schválená směrnice ePrivacy. Úřad se přiklání k výkladu, že souhlas uživatele nemusí mít podobu odklikávání různých oken a lišt. Odmítnutí cookies je totiž možné nastavit v každém prohlížeči. „Toto nastavení lze považovat za souhlas se zpracováním osobních údajů. Prohlížeč je nástrojem zprostředkování souhlasu,“ píše se v dokumentu. „Je právně-filozofickou otázkou, jak moc jsou v dnešní době lidé způsobilí nastavit si v prohlížeči režim zpracování cookies a jak moc se to dá skutečně považovat za aktivní souhlas. V každém případě jsme jak my, tak asi i zástupy marketérů rádi, že úřad svým vyjádřením prakticky vychází vstříc on-line marketingu 21. století,“ komentuje návrh Petra Dolejšová z advokátní kanceláře eLegal.

Pokud máte prohlížeč nastavený na přijímání cookies, má se za to, že s nimi souhlasíte.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.