Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

7. Z webů možná zmizí lišty informující o cookies

Redakce MAM28. 5. 2018

České e-shopy, internetová média, ale ani marketingové projekty už nebudou muset vynucovat souhlas uživatele se zpracováním cookies, tedy dočasných technických dat identifikujících konkrétní počítač. Dnes se tak nejčastěji děje prostřednictvím překryvných lišt a vyskakujících oken na webech. Povinnost získat vědomý souhlas uživatele se zpracováním cookies vzešla před několika lety z evropské směrnice, a v praxi se ukázalo, že uživatelé výzvy vesměs ignorují. Se zrušením této povinnosti počítá návrh Úřadu pro ochranu osobních údajů, který do konce června sbírá připomínky odborné veřejnosti. Doporučení má překlenout období, kdy už platí GDPR, ale ještě zároveň není finálně schválená směrnice ePrivacy. Úřad se přiklání k výkladu, že souhlas uživatele nemusí mít podobu odklikávání různých oken a lišt. Odmítnutí cookies je totiž možné nastavit v každém prohlížeči. “Toto nastavení lze považovat za souhlas se zpracováním osobních údajů. Prohlížeč je nástrojem zprostředkování souhlasu,” píše se v dokumentu. “Je právně-filozofickou otázkou, jak moc jsou v dnešní době lidé způsobilí nastavit si v prohlížeči režim zpracování cookies a jak moc se to dá skutečně považovat za aktivní souhlas. V každém případě jsme jak my, tak asi i zástupy marketérů rádi, že úřad svým vyjádřením prakticky vychází vstříc on-line marketingu 21. století,” komentuje návrh Petra Dolejšová z advokátní kanceláře eLegal.

Pokud máte prohlížeč nastavený na přijímání cookies, má se za to, že s nimi souhlasíte.


1. Soukup: Spory mezi J&T a CEFC neovlivňují Barrandov

Starší článek

Hodnocení reklamy: Tisk / květen 2018

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Adéla Nováková: Brno je přátelské, spontánní, požitkářské a alternativní

Rozhovor s vedoucí oddělení marketingu a komunikace Turistického informačního centra města Brna
9. 12. 20198. 12. 2019
Marketing

Firma Witkowitz má novou identitu od La Taupe

Některé z bývalých společností Vítkovického holdingu nesou nové jméno a s ním i novou korporátní identitu
8. 12. 20196. 12. 2019
Marketing

69 % spotřebitelů by přestalo kupovat značku, pokud by využívání …

Výsledky studie Accenture Interactive zaměřené na vnímání digitální reklamy spotřebiteli
7. 12. 20196. 12. 2019
Marketing

Zoot zavádí designérské kolekce

Prvním počinem je kolekce Alexmonhart x Zoot
7. 12. 20196. 12. 2019
číst předplatit

Lidé v pohybu

Ondřej Kopa a Helena Šulcová přechází na rádio Zet
Tomáš Vysoudil se stal obchodním ředitelem RSBC
Reklama
  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více