7. Češi čtou nejvíc Blesk. Rostly Lidovky a Hospodářky

14. 5. 2018 00:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejnovější data z výzkumu Media projekt za 4. čtvrtletí 2017 a 1. čtvrtletí 2018 ukázala, že tiskové tituly oslovují většinu české populace. Noviny a časopisy nečte jen jeden z 10 obyvatel ve věku 12 až 79 let. První místo ve čtenosti tradičně obsadil Blesk (959 tisíc čtenářů na vydání) následovaný MF Dnes (572 tisíc). Ke změně nedošlo ani na třetím místě, kde je znovu deník Právo (242 tisíc). Výrazně si polepšily Lidové noviny, kterým vzrostl počet čtenářů o 9,2 procent na 213 tisíc oproti 195 tisícům ve třetím a čtvrtém čtvrtletí loňského roku. Hospodářské noviny čte v současnosti 165 tisíc lidí (v minulém výzkumu to bylo 157 tisíc). Mezi regionálními mutacemi Deníku bodoval Jihomoravský deník, který čte 78 tisíc osob denně. V segmentu bezplatných deníků vykazuje rozrůstající se okruh čtenářů titul E15, ale nadále vede deník Metro z mediálního domu Mafra. Suplementům vévodí Blesk Magazín TV s více než jedním a čtvrt milionem čtenářů. Hned za ním je TV magazín, který dosahuje 955 tisíc čtenářů a třetí příčku tradičně obsadil Magazín Dnes s 669 tisíci čtenáři. Nejčtenějšími časopisy jsou Nedělní Blesk (517 tisíc) a Rytmus života (456 tisíc). Oproti minulým měřením vzrostla čtenost ekonomickým časopisům a dále pak titulům o motorismu, magazínům o bydlení a časopisům zabývajícím se péčí o zdraví. V měření se také prvně objevily dva další tituly Bauer media a to měsíčník Nostalgie (50 tisíc) a Rytmus života Retro (208 tisíc).

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.