Pivo? Jsme věrní tradičním českým značkám

19. 6. 2017 00:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ne nadarmo se říká, že český národ je národem pivařů. Z dospělé internetové populace pije pivo alespoň občas 87 %, častěji muži. Tento nápoj si dopřáváme pravidelně hlavně v létě (59 % minimálně jednou týdně), typicky na zahrádce, buď té restaurační, nebo své vlastní. Na vlastní zahradě pijí pivo dle očekávání hlavně lidé z malých obcí, lidé z velkoměst chodí na zahrádku restaurační. Pražané si jej vychutnávají i na chatě/chalupě. Venku si pivo dávají častěji ženy, muži si ho dají i doma nebo ve vnitřních prostorách restaurací/hospod.

A jaká piva preferujeme? V létě nejraději pijeme pivo světlé, chmelové, klasicky pasterizované a filtrované. Muži mají rádi rovněž piva kvasnicová a pšeničná, nepasterizovaná a nefiltrovaná. Nejoblíbenější je mezi pivaři pivo čepované, muži si častěji dají i lahvové. Ideálem je vyvážená hořkosladká chuť, ochuceným a sladším pivům dávají častěji přednost ženy a mladí lidé do 29 let. Co se týká stupňovitosti, „vítězí“ jedenáctka (65 % pivařů) těsně před desítkou a dvanáctkou. Silnější piva než dvanáctku tolik nevyhledáváme (pije rádo 30 % pivařů), ženy častěji pijí piva zcela nealkoholická. Pokud jde o výrobce, stále nedáme dopustit na zavedené české značky. Muži, lidé ve věku 30-44 let a s VŠ vzděláním mají rádi i piva méně známých (místních) značek. Zahraniční výrobci jsou oblíbenější u mladých do 29 let.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.