Všude nemusí být firemní logo. Z davu jiných reklamních triček vás dostane nápad

2. 5. 2017 00:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jednou z prvních starostí při objednávání reklamního textilu bývá, kam a v jaké velikosti umístit firemní logo. Ale společnosti, které mají propracovaný grafický manuál a výrazný vizuální styl, se ve výsledku mohou obejít bez značky na korporátním oděvu. A navíc budou příjemci ochotní nosit reklamní tričko i jako běžné oblečení, ne jen při úklidu v domácnosti. Příklady se najdou ve veřejném i komerčním sektoru. Podstatný je nápad.

Když Oxfordská univerzita hledala nový vizuální styl pro své centrum klinického výzkumu ve Vietnamu, v němž se specializuje na tropické nemoci, vznikly dvě verze oficiálního oblečení. Zatímco zaměstnanci nafasovali polotrika s logem, volnočasová a dárková verze si pouze pohrává s hlavním motivem barevných chromozomů bez jakéhokoliv nápisu. Decentně pojatý prvek, který vymyslel ilustrátor Scott Lambert, se zároveň opakuje i na dalších propagačních předmětech. „Barevná sekvence znázorňuje proces neustálého hledání odpovědí, hledání smyslu v něčem, co ho na první pohled vůbec nemá. Každý v ní může vidět něco jiného – chromozomy, bakterie, pilulky nebo třeba skupinu lidí. Šlo o to, vyjádřit nekonečné řešení problémů. Použil jsem tolik tvarů, kolik je písmen v abecedě,“ vysvětlil Lambert podstatu designu.

Při přenášení vizuálního konceptu na tričko ovšem nezapomeňte, že problémy mohou přijít z nečekané strany. Ne všechny barvy vypadají dobře na textilním podkladu, a pokud se rozhodnete aplikovat například obrázky z webu, může být výsledná barevnost dost rozdílná.

Od virtuálního trička ke skutečnému

Propagační tričko se nejprve ani nemusí dostat mezi zákazníky – a už na internetu bude mít slušný ohlas. Dvojice youtuberů Rhett & Link se už před několika lety proslavila klipy na principu fázové animace, ve kterých pózovali v různých trikách. Pomocí fiktivních grafických motivů na oblečení vyprávěli různé příběhy a trumfovali se, kdo bude mít výstižnější potisk. Nejsledovanější video, T-Shirt War, má více než 17,5 milionu zhlédnutí. Popularita tohoto videa následně inspirovala fastfoodový řetězec McDonald’s, který si u dvojice objednal příběh o návštěvě rychlého občerstvení. Výsledek pak použil jako televizní reklamu na tehdejší akční nabídku.

Komerční spolupráce zvýšila popularitu obou youtuberů a přirozeně následoval merchandising v podobě jejich vlastních, tentokrát už skutečných reklamních triček, za která inkasují 25 dolarů za kus. Postupem času se byznys rozšířil i o mikiny, čepice, hrníčky a balzámy na rty. Oba youtubeři dnes vlastní produkční společnost Made by Mythical a k YouTube přidali svůj podcast.

Co vidíte ve vizuálním stylu klinického výzkumu tropických chorob vy?
Foto: Scott Lambert

Youtubeři Rhett & Link se proslavili „válkou triček“, pak si je najaly komerční značky a dnes už mají oba dva vlastní řadu propagačního oblečení.
Foto: Made by Mythical

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.