Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Ceny agentur stouply o pětinu. Ředitelé kreativy a servisu si “polepšili” o tisícovku

Redakce MAM9. 5. 2017

Ceny služeb komunikačních agentur se meziročně zvýšily přibližně o 20 procent. Důvodem je konjunktura, která zvyšuje poptávku po agenturních profesionálech. To s sebou přináší růst jejich mezd a zvýšení cen služeb. Na základě průzkumu provedeného mezi svými členy to uvedla Asociace komunikačních agentur (AKA).

Hodinové sazby svých víc než pěti desítek členských agentur AKA jako každý rok zkoumala v průběhu dubna. Jsou mezi nimi velké nadnárodní agentury, lokální agentury i subjekty specializované na on-line komunikaci nebo aktivační kampaně. Zprůměrováním výsledků pro jednotlivé profese vzniká každoroční žebříček.

“Už na počátku roku jsme odhadovali, že průměrné roční hodinové sazby půjdou nahoru o 10 až 15 procent. Po letech stagnace komunikační průmysl následuje ostatní odvětví,” uvedl výkonný předseda AKA Marek Hlavica.

AKA tehdy poprvé veřejně oznámila, že i v českém reklamním průmyslu – stejně jako v dalších odvětvích, ve kterých je potřeba kvalifikovaná pracovní síla – je nedostatek lidí.

U nejexponovanějších pozic stoupla průměrná sazba i o víc než 20 procent. Enormní tlak na odměňování nedostatkových profesí vede agentury ke zvyšování sazeb. “Je třeba si uvědomit, že rozsah a kvalita služeb jsou dnes jinde než před pěti lety. A to zejména v souvislosti s vývojem technologií a vyhodnocováním dat,” dodal Hlavica.

Například za práci account managera, který má na starosti vztahy se zákazníky, si agentury v průměru účtují hodinovou sazbu 1686 korun, přičemž o rok dříve to bylo 1440 korun. Průměrná hodinová sazba grafik stoupla z 1211 korun na 1384, zatímco průměrná sazba kreativního ředitele meziročně vzrostla o 882 korun na celkových 3428 korun. Průměrná hodinová sazba ředitele klientského servisu narostla o víc než tisícovku na 3356 korun.

Podle AKA také dnes na trhu vznikají profese a specializace, které minulé průzkumy hodinových tarifů ani neznaly. V branži roste počet nových metod, technik a nástrojů a jejich správné propojení, časování a obsahové sladění klade na práci agentur větší nároky.

×

1. Reportéři bez hranic: svoboda médií upadá

Starší článek

Momentální potřeba rozhoduje

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více