Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Atribuční modelování v on-linu vám pomůže odhalit, které kanály fungují

Redakce MAM9. 5. 2017

Ještě předtím než na vašem webu zákazník nakoupil, možná viděl reklamu ve vyhledávání, četl newsletter a viděl vás na svém Facebooku. Jak ale marketér zjistí, který z kanálů je efektivní a který je jen ztráta peněz? Jednou z cest je atribuční data-driven modelování, tedy připisování významu na základě dat. To určuje míru zásluhy různých marketingových kanálů na provedené konverzi.

“Například nástroj Google Analytics standardně využívá atribuční model last non-direct. To znamená, že transakce se připisuje poslednímu nepřímému zdroji,” vysvětluje Ondřej Chvojka, datový analytik reklamní agentury Acomware.

“Hlavní výhodou používání atribuce je, že marketéři znají přesnou výši investic veškerých aktivit, které dělají. Díky tomu jsou schopni realokovat rozpočet tam, kde jim bude vydělávat nejvíce,” vysvětluje Pavel Šíma, ředitel nástroje Roivenue, který se data-driven modelováním zabývá.

Za nevýhodu naopak považuje fakt, že marketéři mohou mít problém s přechodem k jinému způsobu uvažování, než na jaký byli zvyklí.

Firmám, které chtějí s atribučním modelováním v on-line marketingu začít, datový analytik Chvojka radí podívat se na současný používaný model a porovnat ho s ostatními atribučními modely, které nástroj Google Analytics nabízí. Následně Pavel Šíma doporučuje rozhodnout se pro konkrétní nástroj, který budou při posuzování výsledků svých marketingových aktivit firmy používat.

Příklady atribučních modelů

1. V atribučním modelu Poslední interakce obdrží 100 procent kreditu poslední kontaktní bod.
2. Atribuční model První interakce připisuje veškerý úspěch prvnímu kontaktnímu bodu.
3. Lineární atribuční model připisuje stejnou váhu všem kontaktním bodům.

Využít lze různé typy atribučních modelů, zde jsou jen některé z nich.

×

1. Reportéři bez hranic: svoboda médií upadá

Starší článek

Momentální potřeba rozhoduje

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více